Treenivinkit remontin lomaan

Kokosimme sarjan hyviä liikkeitä, joita voit tehdä kotona apunasi vaikka maalipurkit. Tutustu ja kohota kuntoa rempan lomassa! Tee liikkeitä 3-4 sarjaa ja noin 10-13 toistoa/sarja.

Hauiskääntö

Valitse hauiskääntöön sopivan kokoiset maalipurkit, jotta vastusta on riittävästi. Säilytä oikea liikerata, niin tunnet mukavan poltteen hauiksessa. Muista toistot ja lyhyt lepotauko sarjojen välillä!

Yhden käden tuettu hauiskääntö

Pumppaa lisää poltetta hauikseen yhden käden hauiskäännöllä.

Dippi-liike

Dippi on ojentajalihaksille mitä mainoin liike. Näitä tehdessä käsiin tulee mukavasti voimaa ja kiinteytystä. Tee 3-4 sarjaa n. 10-13 toistolla ja siirry sen jälkeen seuraavaan liikkeeseen.

Vatsalihasliike

Tämä vatsalihasliike kehittää niin vatsaa, kuin myös käsiä ja ylävartaloa. Pienemmällä maalipurkilla liike on kevyempi. Suuremmalla purkilla saat lihaksiin kunnon poltteen. Muista toistot.

Kulmasoutu

Pidä kulmasoudussa selkä suorana ja nosta kättä hallitusti. Liikkeen pitää tuntua yläselässä ja lavoissa. Lisää painoa voimien mukaan, mutta niin että jaksat juuri tehdä sarjan loppuun.

Yhden käden ojentajapunnerrus pään yllä

Lisää voimaa ja pistä vielä ojentajat töihin ojentajapunnerruksessa. Paino voi olla pienempikin, jotta liikerata pysyy oikeana.

Se oli siinä!

Muista venytellä treenin jälkeen 5-10 minuuttia, jotteivat lihakset ole seuraavana päivänä liian kipeät.