K-Raudan verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot

1. Yleistä

1.1 Näitä ehtoja sovelletaan Kesko Oyj:n tarjoaman verkkokauppapalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöön, jossa asiakkaat voivat hankkia verkkopalvelusta Kesko Oyj:n tarjoamia tuotteita ja palveluita. Näitä ehtoja sovelletaan lisäksi asiakkaan Palvelun kautta tekemiin kaikkiin tilauksiin ja tuotteiden toimituksiin siltä osin kun yksittäisen tilauksen ja toimituksen yhteydessä ei ole muuta sovittu asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä.

1.2 Palvelun kautta tehtävä sopimus syntyy asiakkaan ja Kesko Oyj:n välille. Sopimuksen osapuolet ilmoitetaan Palvelussa ostoskorin yhteydessä sekä tilausvahvistuksessa. Jäljempänä näissä ehdoissa viitataan termillä "Palveluntarjoaja" sopimuksen asiakkaan kanssa solmivaan Kesko Oyj:öön.

1.3 Palvelua käyttävän henkilön ("Asiakas") tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen. Muut kuin Palvelua käyttävät kuluttajat ovat yritysasiakkaita, mukaan lukien luonnolliset henkilöt, jotka käyttävät Palvelusta ostettua tuotetta elinkeinotoiminnassa. Yritysasiakkaisiin ei sovelleta näiden sopimusehtojen kohtia 6, 7 eikä kohdan 8.1 ehtoa. Yritysasiakkailla ei ole tilauksen peruutus- ja tuotteiden palautusoikeutta.

2. Henkilötiedot ja niiden käyttö

2.1 Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Kesko Oyj:n toimesta asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva tietosuojaseloste on nähtävissä tietosuojaselosteessa.

3. Tuotteet, tilaaminen ja toimitus

3.1 Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa. Tehty tilaus sitoo Asiakasta. Tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistuksen jälkeen sopimus on osapuolia sitova.

3.2 Kunkin tuotteen tiedot, ominaisuudet, saatavuus, hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotteen valinnan ja ostamisen yhteydessä. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien omilla sivuilla esittämistä tiedoista.

3.3 Palvelussa olevien tuotteiden hinnat voivat poiketa K-Rauta-kauppojen hinnoista. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Palveluntarjoajalla on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteen hinta on Palvelussa hintavirheen takia selkeästi poikkeava markkinahinnasta.

3.4 Kampanjatuotteiden hinnat ovat tarjouksia ja suositusvähittäishintoja. Jotkin kampanjatuotteet saattavat olla saatavilla vain verkkokaupasta. Myyntierän koko ja saatavuus vaihtelevat myymäläkohtaisesti. Tarkista saatavuus myymälästäsi. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin valuuttakurssien, viranomaismaksujen, alv:n tai raaka-ainehintojen muuttuessa. Pidätämme oikeuden painovirheisiin ja tuotetoimitusten viivästymiseen. Osa tuotteista toimitusmyyntinä, jolloin tuotteet toimitetaan tilausten mukaan. Mahdolliset rahtikustannukset lisätään hintoihin. Ei ennakkovarauksia, ei jälleenmyyjille.

3.5 Tilauksia toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueella osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan Palvelussa.

Toimitustavat

3.6 Asiakkaan valittavana olevat toimitusvaihtoehdot ilmoitetaan Palvelussa. Asiakkaalle ilmoitetaan tuotteen arvioitu toimitusaika. Mikäli tuotteen toimituksessa ilmenee toimitusvaikeuksia, asiakkaaseen otetaan yhteyttä Palveluntarjoajan toimesta. Asiakkaalle erikseen tilattujen tilaustuotteiden arvioitu toimitusaika ilmoitetaan Palvelussa.


Nouto myymälästä (Ilmainen)

Tilaus kerätään noudettavaksi Asiakkaan valitsemaan K-Rauta –myymälään, jossa valittua tuotetta on saatavilla. Asiakas saa noutoilmoituksen sähköpostilla ja tekstiviestitse.


Nouto DB Schenkerin noutopisteestä (5,90 - 6,90 €)

Toimitus valitsemaasi noutopisteeseen 2-4 arkipäivää. Saat noutoilmoituksen sekä tarvittavat ohjeet, kun tilauksesi on noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä.


Nouto DB Schenkerin pakettiautomaatista (alkaen 5,90 €)

Toimitus valitsemaasi pakettiautomaattiin 2-4 arkipäivää. Saat noutoilmoituksen sekä tarvittavat ohjeet, kun tilauksesi on noudettavissa valitsemastasi pakettiautomaatista.


Nouto Matkahuollon noutopisteestä (6,90 - 9,90 €)

Toimitus valitsemaasi noutopisteeseen 2-4 arkipäivää. Saat noutoilmoituksen sekä tarvittavat ohjeet, kun tilauksesi on noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä.


Nouto Matkahuollon pakettiautomaatista (alkaen 6,90 €)

Toimitus valitsemaasi pakettiautomaattiin 2-4 arkipäivää. Saat noutoilmoituksen sekä tarvittavat ohjeet, kun tilauksesi on noudettavissa valitsemastasi pakettiautomaatista.


Nouto Postin pakettiautomaatista (6,90 - 12,90 €)

Toimitus Asiakkaan valitsemaan Postin pakettiautomaattiin. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä.


Nouto Postista (6,90 - 14,90 €)

Toimitus Asiakkaan valitsemaan Postin palvelupisteeseen. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä.


DB Schenker Kotiinkuljetus (9,90 - 19,90 €)

Toimitus arkipäivisin. Lähetys toimitetaan vastaanottajalle kaupunkialueilla klo 12 mennessä ja muilla alueilla klo 16 mennessä. Toimitus 2-4 arkipäivää.

Tarvittaessa kuljettaja on yhteydessä vastaanottajaan tarkan jakeluajankohdan sopimiseksi


Matkahuolto Kotiinkuljetus (11,90 - 29,90 €)

Toimitus arkipäivisin, jakeluajankohta valittavissa tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla saapuvan linkin kautta. Toimitus 2-4 arkipäivää, haja-asutusalueille 5-8 arkipäivää.


Posti - Kotiinkuljetus alle 25 kg (12,90 - 14,90 €)

Postin Kotipaketin toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä toimitusajankohdan sopimiseksi.


Posti - Kotiinkuljetus painavat ja suuret toimitukset, yli 35 kg (14,90 - 299 €)

Postin ExpressRahdin (kuljetusyksikön) toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä toimitusajankohdan sopimiseksi.


Kaukokiito – Kotiinkuljetus (15,90 - 329 €)

Kaukokiidon toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä.


Tilaustuotteet (Tuotekohtainen hinnoittelu)

Tilaustuotteet toimitetaan tuotteesta riippuen suoraan toimittajan tai palveluntarjoajan varastosta noudettavaksi valitusta K-Rauta –myymälästä tai asiakkaalle Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä. Huomioithan että osa tilaustuotteista on tilattavissa ainoastaan K-Raudan myymälöistä. Näiden tuotteiden hintoihin lisätään mahdolliset rahtikustannukset, joista voit tiedustella tarkemmin valitusta K-Rauta –myymälästä.

K-Raudan kuljetuspalvelu (Myymäläkohtainen hinnoittelu)

Toimitus K-Raudan kuljetuspalvelulla Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Toimittava K-Rauta on yhteydessä Asiakkaaseen tarkemman toimitusajankohdan sopimiseksi. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä.


Tilauksen toimittaminen ja vastaanottaminen

3.7 Toimitukset tapahtuvat arkipäivisin ja toimitusaika-arvio lasketaan arkipäivien perusteella.

3.8 Postin palveluiden osalta suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen kello 21:00 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan pääsääntöisesti kello 14:00 mennessä. Kuljetusliike sopii jakeluajankohdan Asiakkaan kanssa erikseen. Painaviin ja suuriin toimituksiin (kohdassa 3.5) ei kuulu sisäänkantopalvelua. Toimituksiin ei sisälly pakkausmateriaalien poisvientiä.

3.9 Painavat ja suuret toimitukset Kaukokiidon kuljetuksella (kohdassa 3.5) toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 16:00 mennessä. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä. Toimituksen siirto tästä eteenpäin on Asiakkaan omalla vastuulla. Painaviin ja suuriin toimituksiin ei kuulu sisäänkantopalvelua.

3.10 Toimitukset K-Raudan kuljetuspalvelulla toimitetaan pääsääntöisesti kello 16:00 mennessä, toimittava K-Rauta sopii asiakkaan kanssa tarkemmasta toimitusajankohdasta. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä. Toimituksen siirto tästä eteenpäin on Asiakkaan omalla vastuulla. Painaviin ja suuriin toimituksiin ei kuulu sisäänkantopalvelua.

3.11 Asiakkaan tulee huolehtia, että sovitulle toimitusajankohdalle on järjestetty toimituksen vastaanotto. Asiakkaalta tarkistetaan tuotteen luovutuksen yhteydessä henkilöllisyys. Jos tuotteen noutaa tai vastaanottaa joku muu kuin tuotteen tilannut Asiakas, tulee noutajalla tai vastaanottajalla olla valtakirja Asiakkaalta.

3.12 Asiakkaan tulee välittömästi tuotteet saatuaan tarkistaa, että toimitus vastaa Asiakkaan tilausta eikä tuotteissa ole näkyvissä mahdollisia ulkoisia kuljetusvaurioita. Asiakasta pyydetään ilmoittamaan mahdolliset tuotepuutteet ja kuljetusvauriot Palveluntarjoajalle seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Jos tuote on vaurioitunut, on vastaanottajan tehtävä siitä merkintä kuljetusliikkeen rahtikirjaan / lähetteeseen.

3.13 Toimitukset, joita ei ole vastaanotettu tai noudettu, palautuvat Palvelun toimituspisteisiin. Tilaus hyvitetään Asiakkaalle tuotteiden palautumisen jälkeen ja hyvityksestä vähennetään aiheutuneet kuljetuskustannukset.

3.14 Asiakkaan tilaamat tuotteet voidaan toimittaa useista K-Rauta-kaupoista, keskusvarastolta tai suoraan tavarantoimittajalta, minkä vuoksi tuotteet voidaan toimittaa Asiakkaalle useampina yksittäisinä lähetyksinä.

3.15 Valitsemalla ostoskorista toimitustavan ’Nouto kaupasta’, Asiakas näkee, mitkä tilauksen tuotteista ovat noudettavissa sekä niiden arvioidun toimitusajan. Tilausta säilytetään Asiakkaan noutopaikaksi valitsemassa K-Rauta – kaupassa 14 vuorokautta. Mikäli tuotetta ei noudeta 14 vuorokauden kuluessa, tilaus peruutetaan ja hyvitetään Asiakkaan käyttämälle maksutavalle.

4. Maksutavat

4.1 Asiakas maksaa tuotteen verkkokaupassa tilauksen yhteydessä. Maksamisen voi suorittaa Palvelussa kulloinkin käytettävissä olevana verkkomaksuna, yleisimmillä luottokorteilla tai joustavasti verkkokaupan laskulla tai tililuotolla.

4.2 Paytrail Oyj toimii Palveluntarjoajan maksunvälittäjänä verkkopankkimaksuissa ja luottokorttimaksuissa Palveluntarjoajan maksunvälittäjänä toimii Nets Oy. Laskun ja luoton myöntää Norion Bank AB, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija ja harjoittaa liiketoimintaa tavaramerkin alla. Luotonmyöntäjä varmistaa henkilö- ja osoitetietojesi oikeellisuuden väestötietojärjestelmästä sekä tarkistaa luottotietosi Bisnode Finland Oy:n luottotietorekisteristä. Remppatili-rahoituksen myöntää OP Yrityspankki Oyj.

5. Tilauksen peruuttaminen, tuotteiden palautusoikeus

5.1 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tuotteen vastaanottohetkestä lukien. Ilmoituksen peruuttamisoikeuden käyttämisestä voi tehdä yksiselitteisellä ilmoituksella esimerkiksi kirjeellä postitse/sähköpostitse tai käyttämällä peruuttamislomaketta. Peruuttamislomake on toimitettava verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai postitse peruuttamislomakkeessa yksilöityyn osoitteeseen.

5.2 Tuotteet on palautettava samaan kauppaan, josta tuotteet on noudettu, viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona Asiakas on ilmoittanut peruuttavansa tilaussopimuksen. Jos Asiakas täyttää asiakaspalautus- / peruuttamislomakkeen ja palauttaa sen tuotteiden kanssa 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta, ei erillistä peruuttamisilmoitusta tarvita. Asiakkaalle lähetetyt tuotteet tulee palauttaa tilauksen mukana toimitetun ohjeen mukaisesti käyttäen paketin mukana tullutta palautustarraa. Mikäli palautustarraa ei ole paketin mukana, säilytä palautettaessa kuljetusyhtiön alkuperäiset toimitustiedot. Mahdollisuuksien mukaan käytä palautettaessa alkuperäistä pakkausmateriaalia.

5.3 Tuotteen palautusoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § määräykset. Asiakkaan tilauksen mukaan valmistetuilla, muokatuilla tai muutoin räätälöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Palvelussa on tuotteen yhteydessä maininta, kun tuotteella ei ole palautusoikeutta.

5.4 Palautusoikeuden edellytyksenä on, että asiakas on pitänyt Palvelun kautta toimitetun tuotteen olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos Asiakas on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Pyrithän pitämään palautettavan tuotteen myyntipakkauksen mahdollisimman muuttumattomana. Myös hajotettu pakkaus voi vaikuttaa asiakkaalle maksettavaan hyvitykseen ja Asiakkaalta voidaan periä sen johdosta arvonalennusta.

5.5 Palveluille ei myönnetä palautusoikeutta jo suoritetun palvelun osalta tai mikäli palvelu on kokonaan suoritettu.

5.6 Palveluntarjoaja vastaa postipakettikokoisten (pl. rahti) tilausten palautuskustannuksesta. Palautuksissa tulee käyttää samaa toimijaa (Posti, Matkahuolto, DB Schenker), kuin tilauksen toimituksessa.

Postin toimituksissa ja Matkahuollon Lähellä-pakettina toimitetuissa tilauksissa Asiakas lähettää tuotteet takaisin käyttäen tilauksen mukana toimitettavia palautustarroja. Palautettaessa Postilla asiakkaan on käytettävä Palvelun sopimustunnusta: K-Rauta verkkokaupan palautukset 641567. Tilauksissa, jotka on toimitettu Matkahuollon Kotijakeluina, ei toimiteta palautuskorttia, joten Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä K-Rauta Verkkokaupan asiakaspalveluun sopimustunnuksen saamiseksi.

DB Schenkerin kautta toimitetut pakettitoimitukset voit palauttaa pakattuna DB Schenkerin noutopisteeseen. Alkuperäisessä pakkauksessa ollut kollitarra tai lähetystunnus nopeuttaa palautuksen käsittelyä.

5.7 Asiakas vastaa aina painavien ja suurten toimitusten (kohdassa 3.5) palautuskustannuksista riippumatta siitä onko tuotteesta veloitettu rahdin toimitusmaksu vai ei. Tuotteiden palautuskustannus on yhtä suuri kuin ostoskorissa ja tilausvahvistuksella ilmoitettu toimituskustannus tai asiakaspalvelun ilmoittama palautuskustannus. Palautusrahdin hintaan vaikuttavat tuotteen toimittaja, rahtiyhtiö, tuotteen koko sekä paino. Käytettävän rahtiyhtiön valitsee Palveluntarjoaja. Jos Asiakas palauttaa rahtikokoisen tuotteen, tulee hänen olla ennen palautusta yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun palautuksesta sopimiseksi. Palautuskustannus peritään Asiakkaalta joko siten, että tilauksen toimituskustannusta ei palauteta, kustannus vähennetään palautettavan tuotteen hyvitettävästä summasta tai muulla erillisellä palautuskustannuksen veloituksella.

5.8 Asiakas vastaa palautukseen mahdollisesti liittyvistä muista välittömistä ja välillisistä kustannuksista (esim. tarvittavat pakkausmateriaalit, matkakustannukset).

6. Kaupan peruuttamisen vaikutukset

6.1 Palveluntarjoaja palauttaa peruutetusta tilauksesta kauppahinnan sekä toimituskulut edullisimman vakiotoimitustavan mukaisesti. Toimituskustannus sekä laskutuslisä palautetaan kokonaisuudessaan vain jos Asiakas palauttaa kaikki tilaamansa tuotteet. Lisäkustannuksia siitä, että edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeava toimitustapa on valittu, ei hyvitetä. Maksut palautetaan ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta.

6.2 Suoritus palautetaan sillä maksuvälineellä, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Maksun palautusta ei suoriteta kaupan kassalla. Asiakkaalle ei aiheudu maksun palautuksesta kustannuksia. Maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua, kun Palveluntarjoaja on saanut tuotteet takaisin tai sille on esitetty näyttö, että palautettavat tuotteet on lähetetty takaisin.

6.3 Jos palvelun suorittaminen on Asiakkaan nimenomaisesta pyynnöstä aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä, Palveluntarjoaja suorittaa palautuksen palvelun osalta siltä osin, kun palvelua ei ole vielä toteutettu.

6.4 Rahapalautus tehdään automaattisesti palautuksen vastaanottamisen ja hyväksymisen jälkeen.

Jos maksoit ostoksesi luotto- tai pankkikortilla, saat ostosummaa vastaavan rahapalautuksen käyttämällesi kortille perumisen jälkeen automaattisesti.

Jos maksoit ostoksesi verkkopankissa palautetaan rahat automaattisesti.

Jos maksoit Remppatilillä, laskulla tai erämaksulla tehdään hyvitys tai korjaus automaattisesti laskun ja maksun tilanteesta riippuen. Palveluntarjoaja on tarvittaessa sinuun yhteydessä.

Rahapalautus näkyy kortillasi tai tililläsi keskimäärin 4-7 arkipäivän kuluessa.

7. Tuotteen virhe ja takuu

7.1 Palveluntarjoajalla on lakisääteinen vastuu tavaran virheestä.

7.2 Virhetilanteessa asiakkaan tulee olla ensin yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse [email protected]. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa, kuitenkin viimeistään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisestä.

7.3 Jos tuotteelle myönnetään takuu, takuutodistuksena toimii verkkokaupan tilausvahvistus (Asiakkaan kuitti). Palveluntarjoaja vapautuu takuuajan vastuusta, mikäli voidaan osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoontuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

Lue lisää takuusta ja virhevastuusta

8. Vastuunrajoitus

8.1 Palveluntarjoaja ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle - Palvelusta tai sen käytöstä taikka siitä, ettei Palvelu ole käytettävissä.

8.2 Näillä ehdoilla ei rajoiteta Palveluntarjoajan vastuuta henkilövahingoista eikä Palveluntarjoajan tahallisuudesta tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutuvista vahingoista, eikä myöskään sellaista vastuuta, jota ei soveltuvan pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.

8.3 Palveluntarjoaja ei vastaa toimituksen viivästymisen aiheuttamista kustannuksista. Pois lukien palveluntarjoajan lakisääteiset vastuut. Palvelussa ilmoitettavat toimitusajat ovat toimitusaika-arvioita ja palveluntarjoaja ei vastaa välillisistä kuluista, jotka aiheutuvat mahdollisesta toimitusaika-arvion ylittymisestä.

8.4 Huomioithan myös että K-Rauta.fi verkkokaupan chat-myyjän kautta annettu ohjeistus ei vastaa eikä korvaa miltään osin rakennuttajan, suunnittelijan, valvojan tai rakennustyön suorittajan tai tavarantoimittajan vastuita tai velvoitteita. Sähköpostilla tai puhelimitse kirjallisesti tai suullisesti tehtyjen tiedustelujen ja kysymysten perusteella voidaan antaa suuntaa antavia ohjeistuksia ja toimintaohjeita, joiden toteutus on aina varmistettava kohteeseen valittujen ammattilaisten kanssa.

9. Muut ehdot

9.1 Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelusta ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle.

9.2 Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

9.3 Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle ja/tai näiden yhteistyökumppaneille. Palvelun sisällön, tekniikan, tai materiaalien kopioiminen tai käyttö ilman Palveluntarjoajan lupaa on kielletty muuhun kuin Asiakkaan omaan henkilökohtaiseen yksityiseen käyttöön.

9.4 Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palvelun kotisivuilta.

9.5 Asiakas vastaa, että palvelun käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. On kiellettyä käyttää mitään robottia tai muuta laitetta taikka menetelmää tarkkailemaan Palvelun sisältöä tai käyttöä.

9.6 Asiakas sitoutuu käyttämään Palvelua vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas vastaa täysmääräisesti näiden sopimusehtojen sekä lain tai hyvän tavan vastaisella Palvelun käytöllä aiheuttamastaan vahingosta Palveluntarjoajalle, muille käyttäjille ja kolmansille osapuolille. Palveluntarjoajalla on milloin tahansa oikeus estää Palvelun käyttäminen sekä ostosten tekeminen.

9.7 Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Mikäli Asiakas on yritysasiakas, kaikki tätä sopimusta koskevat riidat käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa.