Palautus ja vaihto

Palautuksen tekeminen

Jos et ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, voit palauttaa tuotteet ilmaiseksi.

Näin palautat verkkokauppatilauksesi:

Mikäli saamanne tuote on rikki tai viallinen tai olette saaneet väärän tuotteen, ottakaa ensin yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011

1. Ilmoita palautuksesta sähköpostilla verkkokauppa@k-rauta.fi
Ilmoitus tulee tehdä 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautusilmoituksen voi tehdä myös kirjeellä postitse taikka sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@k-rauta.fi täyttämällä sähköpostiviestiin palautuslomakkeen tiedot.

2. Tulosta ja täytä palautuslomakkeen tiedot
Jokaisen verkkokauppalähetyksen mukana tulee palautuslomake. Jos lomaketta ei tullut tilauksen mukana, voit tulostaa sen tästä. Lomakkeen avulla tunnistamme postitse palautuvan tilauksen ja kauppaan palautettaessa palautuksen käsittely sujuu nopeasti.

Jos et voi tulostaa lomaketta, voit kirjoittaa lomakkeelle vaaditut tiedot esimerkiksi ruutupaperille.

3. Pakkaa tuote ja mahdolliset ohjeet myyntipakkaukseen
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Palautuksen tulee sisältää kaikki alkuperäiseen myyntipakkaukseen kuuluneet osat ja dokumentit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä.

4. Jos tuote toimitettiin teille postitse, pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen kuljetuspakkaukseen
Varmistakaa että palautettava tuote on pakattu siten, että se pysyy ehjänä palautuslähetyksessä. Lisätkää palautuslomake täytettynä kuljetuspakkauksen sisään ja kiinnittäkää kuljetuspakkauksen päälle lähetyksen mukana toimitettu Postin palautustarra.

5. Palauta tuote samalla tavalla kuin se teille toimitettiin
Kaupasta noudetut tuotteet tulee palauttaa samaan kauppaan, josta tuotteet noudettiin. Jos tuote toimitettiin teille posti- tai kotipakettina on palautus teille ilmainen, kun viette tuotteen Postiin ja käytätte lähetyksen mukana tullutta palautustarraa. Rahtikokoisen tuotteen palautuskustannuksista vastaa asiakas. Sovi rahtipalautuksesta aina ensin asiakaspalvelun kanssa verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011.

Hyvityksen maksaminen
Palauttaessasi verkkokaupasta ostamasi tuotteen K-Rauta-kauppaan, ottaa kauppa palautuksen vastaan. Rahat palautetaan käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus maksettiin. Jos teillä on kysyttävää tilaukseen tai palautukseen liittyen, olkaa yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011.

Palautusoikeus

K-Raudan verkkokauppa tarjoaa tuotteilleen 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautusoikeuden määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun asiakas on vastaanottanut viimeisen tavaraerän.

Palautusoikeuden edellytyksenä on, että asiakas on pitänyt tuotteen olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti.

Palautamme tuotteiden toimituskustannuksen, mikäli palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

Tuotteen vaihtaminen

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, palauta alkuperäinen tuote tämän sivun ylälaidasta löytyvien ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus.

Palautusilmoitus

Tuotteen palautuksesta tulee aina ilmoittaa 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautuksesta ilmoittaminen 14 vuorokauden sisällä on edellytys sille, että palautus hyväksytään.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille:

Kesko Oyj, PL 50, 00016 Kesko
0800 156011
verkkokauppa@k-rauta.fi
ALV-numero: FI01098628

päätöksestäsi peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla verkkokauppa@k-rauta.fi). Voit käyttää tilauksen mukana tullutta palautuslomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.  Jos ilmoitat palautuksesta jollain muulla tavalla kuin käyttäen palautuslomaketta, täytä kuitenkin lomakkeen tiedot viestiisi. 

Miten toimin jos tilaamani tuote on viallinen?

Laadunvalvonnasta huolimatta tuote saattaa joskus olla virheellinen. Mikäli tuotteessa on valmistus- tai materiaalivirhe, ota aina viipymättä yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011. Asiakaspalvelu ohjeistaa, miten reklamaatiotilanteessa toimitaan ja miten ongelma ratkaistaan.

Usean tilauksen palauttaminen samassa paketissa

Mikäli palautat useamman tilauksen tuotteita samassa paketissa, huolehdi, että mukana on kaikista tilauksista erilliset palautuslomakkeet ja että jokainen lomake on täytetty huolellisesti kaikilla pyydetyillä tiedoilla. On tärkeää, että kaikilta lomakkeilta löytyy kyseisen tilauksen tilausnumero sekä tuotteiden tuotenumerot. Tarvittavat tiedot näet sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta.

Tilauksen noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättäminen ei peruuta tilausta. Tilauksen peruuttamisesta tulee aina ilmoittaa verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse verkkokauppa@k-rauta.fi 

Missä pakkauksessa tuote tulee palauttaa?

Kun haluat palauttaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteen, tulee tuote aina pakata alkuperäiseen myyntipakkaukseen ja tarkastaa, että palautuksessa ovat mukana kaikki palautettavan tuotteen osat sekä dokumentit.

Jos palautat tuotteen postitse, tulee tuote pakata myyntipakkauksessa alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa. Tuote on pakattava huolellisesti ja tuotteen liikkuminen kuljetuspakkauksessa tulee estää, jotta vältytään rikkoontumisilta kuljetuksen aikana.

Miten toimin, jos tilaamani tuote on vaurioitunut kuljetuksessa?

Joskus tuotteet saattavat vaurioita kuljetuksen aikana, vaikka pyrimme pakkaamaan ne lähettäessä mahdollisimman hyvin. Jos havaitset tuotteen vaurioituneen kuljetuksessa, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011.