Ruotsin K-Raudalle Vuoden verkkokauppias 2022 -palkinto

Ruotsin K-Rauta on voittanut arvostetun Vuoden verkkokauppias -palkinnon Remontoiminen & rakentaminen -kategoriassa. Tuhannet asiakkaat nimesivät k-rauta.se-verkkokaupan kategorian parhaaksi.

PriceRunner 970

Palkinnon jakaa PriceRunner-yritys, joka valitsi Ruotsin parhaat verkkokaupat nyt kahdeksannentoista kerran: johtavat  verkkokaupat kilpailevat kahdessakymmenessä eri tuoteryhmässä ja -kategoriassa. Asiakkaat äänestävät finalisteista, joita tuomaristo arvioi niin sanotuilla mysteeriostoksilla, joissa muun muassa tehdään tilauksia ja ollaan yhteydessä asiakaspalveluun kokonaispalvelun testaamiseksi. K-Rauta erottui edukseen ja nousi voittajaksi Remontoiminen & rakentaminen -kategoriassa.

Tuomariston perustelut: "Remontoimisen ja rakentamisen tuotteista sen oikean löytäminen voi olla haastavaa. K-Rauta, jolla on osaava asiakaspalvelu ja informatiivinen verkkosivusto, osaa auttaa kuluttajaa valitsemaan oikean tuotteen tarpeisiinsa. Sen johdosta Ruotsin K-Rauta palkitaan vuoden verkkokauppiaana Remontoiminen  & rakentaminen -kategoriassa.” 

Tärkeä osa verkossa tapahtuvaa ostokokemusta ovat sujuva asiakaspalvelu ja erilaiset toimitusvaihtoehdot. Molemmissa K-Rauta kunnostautuu.

"Olemme ylpeitä voitostamme. Se on todiste siitä, että asiakkaat arvostavat tiimimme työtä asiakaskokemuksen kehittämiseksi. Meille asiakas on aina keskiössä, ja asiakaskokemuksen parantamiseksi olemme muun muassa lanseeranneet vaihtoehtoisia toimituspalveluita ja laajentaneet verkkokaupan valikoimaa huomattavasti. Pyrimme jatkuvasti parantamaan asiakaskokemusta kaikissa kanavissa. Esimerkiksi asiakaspalvelumme on ottanut aiempaa suuremman roolin verkkokaupassa, jolloin voimme ohjata ja auttaa asiakasta jo tilausvaiheessa", Ruotsin K-Raudan operatiivinen johtaja Daniel Ahlqvist kertoo.

Myös Suomessa iloitaan Ruotsissa myönnetystä merkittävästä palkinnosta:

”Tavoitteenamme on tarjota alan paras asiakaskokemus. Kehitämme digitaalisia palveluja asiakastarpeen mukaan ja pyrimme maksimoimaan synergiat toimintamaidemme välillä. Esimerkiksi kuluttajille suunnatuissa rautakaupoissamme käytämme samaa verkkokauppa-alustaa Ruotsissa, Suomessa sekä Norjassa ja meillä on yhteinen kansainvälinen kehitystiimi. Sen vuoksi olemme myös Suomessa erittäin ilahtuneita Ruotsissa saadusta tunnustuksesta”, summaa Johanna Kontio, Keskon rakentamisen ja talotekniikan toimialan digitaalisista palveluista vastaava johtaja.

Tietoa palkinnosta
Vuoden verkkokauppias -palkinto on jaettu vuodesta 2006. Kilpailu käydään 20 eri kategoriassa ja ehdokkaat valitaan kuluttajien suositusten perusteella. Valitut verkkokaupat testataan erikseen niin sanotun mysteeriostokokemuksen avulla, jossa arvioidaan kaikki verkkokaupan ominaisuudet toimituksesta asiakaspalveluun. Palkinnon saadakseen verkkokaupan pitää suoriutua erinomaisesti kaikista ostopolun vaiheista.