K-Rauta-hero-banner

Tuotteiden palautus ja vaihto K-Raudan verkkokaupassa

Palautus ja vaihto

Mihin voin palauttaa tilaamani tuotteen?

K-Rauta-myymälästä ostetut tuotteet tulee palauttaa samaan K-Rautaan, josta ostit tuotteen. Verkkokaupasta ostetut, mutta myymälästä noudetut tuotteet voi tarvittaessa palauttaa myös muihin K-Rautoihin, mutta ensisijaisesti pyrimme ottamaan palautuksen vastaan siinä myymälässä, josta tuotteen noudit. Mikäli olet saanut verkkokauppatilauksesi toimituksena, tulee palautuksesta olla yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse, [email protected] tai puhelimitse, 0800 90 900.

Palautuksen tekeminen

Jos et ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, voit palauttaa tuotteet 14 päivän kuluessa.

Näin palautat verkkokauppatilauksesi:

Mikäli saamasi tuote on rikki, viallinen tai olet saanut väärän tuotteen, ota ensin yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 90 900

1. Ilmoita palautuksesta sähköpostilla [email protected]

Ilmoitus tulee tehdä 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautusilmoituksen voi tehdä myös kirjeellä postitse taikka sähköpostilla osoitteeseen [email protected] täyttämällä sähköpostiviestiin palautuslomakkeen tiedot.

2. Tulosta ja täytä palautuslomakkeen tiedot

Jokaisen verkkokauppalähetyksen mukana tulee palautuslomake. Jos lomaketta ei tullut tilauksen mukana, voit tulostaa sen tästä. Lomakkeen avulla tunnistamme postitse palautuvan tilauksen ja kauppaan palautettaessa palautuksen käsittely sujuu nopeasti.

Jos et voi tulostaa lomaketta, voit kirjoittaa lomakkeelle vaaditut tiedot esimerkiksi ruutupaperille.

3. Pakkaa tuote ja mahdolliset ohjeet myyntipakkaukseen

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Palautuksen tulee sisältää kaikki alkuperäiseen myyntipakkaukseen kuuluneet osat ja dokumentit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä.

4. Jos tuote toimitettiin postitse, pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen kuljetuspakkaukseen

Varmista, että palautettava tuote on pakattu siten, että se pysyy ehjänä palautuslähetyksessä. Lisää palautuslomake täytettynä kuljetuspakkauksen sisään ja kiinnitä kuljetuspakkauksen päälle lähetyksen mukana toimitettu Postin palautustarra.

5. Palauta tuote samalla tavalla kuin se toimitettiin

Myymälästä noudetut tuotteet tulee palauttaa samaan myymälään, josta tuotteet noudettiin. Jos tuote toimitettiin posti- tai kotipakettina on palautus ilmainen, kun viet tuotteen Postiin ja käytät lähetyksen mukana tullutta palautustarraa. Rahtikokoisen tuotteen palautuskustannuksista vastaa asiakas. Sovi rahtipalautuksesta aina ensin asiakaspalvelun kanssa [email protected] tai 0800 90 900.

Palautuksissa tulee käyttää samaa toimijaa (Posti, Matkahuolto, DB Schenker), kuin tilauksen toimituksessa.

Postin toimituksissa ja Matkahuollon Lähellä-pakettina toimitetuissa tilauksissa Asiakas lähettää tuotteet takaisin käyttäen tilauksen mukana toimitettavia palautustarroja. Palautettaessa Postilla asiakkaan on käytettävä Palvelun sopimustunnusta: K-Rauta verkkokaupan palautukset 641567. Tilauksissa, jotka on toimitettu Matkahuollon Kotijakeluina, ei toimiteta palautuskorttia, joten Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä K-Rauta Verkkokaupan asiakaspalveluun sopimustunnuksen saamiseksi.

DB Schenkerin kautta toimitetut pakettitoimitukset voit palauttaa pakattuna DB Schenkerin noutopisteeseen. Alkuperäisessä pakkauksessa ollut kollitarra tai lähetystunnus nopeuttaa palautuksen käsittelyä.

Hyvityksen maksaminen

Palauttaessasi verkkokaupasta ostamasi tuotteen K-Rauta-myymälään, ottaa kauppa palautuksen vastaan. Rahat palautetaan käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus maksettiin. Jos sinulla on kysyttävää tilaukseen tai palautukseen liittyen, ole yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 90 900.

Palautusoikeus

K-Raudan verkkokauppa tarjoaa tuotteilleen 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautusoikeuden määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun asiakas on vastaanottanut viimeisen tavaraerän.

Palautusoikeuden edellytyksenä on, että asiakas on pitänyt tuotteen olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti.

Pyrithän pitämään palautettavan tuotteen myyntipakkauksen mahdollisimman muuttumattomana. Myös hajotettu pakkaus voi vaikuttaa asiakkaalle maksettavaan hyvitykseen ja Asiakkaalta voidaan periä sen johdosta arvonalennusta.

Tuotteen vaihtaminen

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, palauta alkuperäinen tuote tämän sivun ylälaidasta löytyvien ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus.

Palautusilmoitus

Tuotteen palautuksesta tulee aina ilmoittaa 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautuksesta ilmoittaminen 14 vuorokauden sisällä on edellytys sille, että palautus hyväksytään.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille:

Kesko Oyj, PL 50, 00016 Kesko

0800 90 900 [email protected] ALV-numero: FI01098628

Päätöksestäsi peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla [email protected]). Voit käyttää tilauksen mukana tullutta palautuslomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Jos ilmoitat palautuksesta jollain muulla tavalla kuin käyttäen palautuslomaketta, täytä kuitenkin lomakkeen tiedot viestiisi.

Miten toimin jos tilaamani tuote on viallinen?

Laadunvalvonnasta huolimatta tuote saattaa joskus olla virheellinen. Mikäli tuotteessa on valmistus- tai materiaalivirhe, ota aina viipymättä yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 90 900. Asiakaspalvelumme ohjeistaa, miten reklamaatiotilanteessa toimitaan ja miten ongelma ratkaistaan.

Lue lisää takuusta ja virhevastuusta

Usean tilauksen palauttaminen samassa paketissa

Mikäli palautat useamman tilauksen tuotteita samassa paketissa, huolehdi, että mukana on kaikista tilauksista erilliset palautuslomakkeet ja että jokainen lomake on täytetty huolellisesti kaikilla pyydetyillä tiedoilla. On tärkeää, että kaikilta lomakkeilta löytyy kyseisen tilauksen tilausnumero sekä tuotteiden tuotenumerot. Tarvittavat tiedot näet sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta.

Tilauksen noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättäminen ei peruuta tilausta. Tilauksen peruuttamisesta tulee aina ilmoittaa verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse [email protected]

Missä pakkauksessa tuote tulee palauttaa?

Kun haluat palauttaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteen, tulee tuote aina pakata alkuperäiseen myyntipakkaukseen ja tarkastaa, että palautuksessa ovat mukana kaikki palautettavan tuotteen osat sekä dokumentit.

Jos palautat tuotteen postitse, tulee tuote pakata myyntipakkauksessa alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa. Tuote on pakattava huolellisesti ja tuotteen liikkuminen kuljetuspakkauksessa tulee estää, jotta vältytään rikkoontumisilta kuljetuksen aikana.

Miten toimin, jos tilaamani tuote on vaurioitunut kuljetuksessa?

Joskus tuotteet saattavat vaurioita kuljetuksen aikana, vaikka pyrimme pakkaamaan ne lähettäessä mahdollisimman hyvin. Jos havaitset tuotteen vaurioituneen kuljetuksessa, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 90 900.

Hyvitykset

Palautettujen tuotteiden hyvitys

Hyvitämme 14 vuorokauden sisällä palauttamiesi tuotteiden hinnan. Palautettavien tuotteiden tulee olla oleellisesti vähentymättömiä ja tuotteiden myyntipakkausten tulee olla virheettömiä sisältäen kaikki dokumentit ja osat.

Rahat palautetaan mahdollisimman pian palautettavan tuotteen vastaanottamisen jälkeen, mutta viimeistään 14 päivän sisällä palautuksesta.

Palauttaessasi verkkokaupasta ostetun tuotteen K-Rauta-myymälään, ottaa myymälä palautuksen vastaan. Palautuksen käsittelee ja hyvittää verkkokaupan asiakaspalvelu. Palautettujen tuotteiden hinta hyvitetään käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus maksettiin. Huomioithan, että voit palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen K-Rauta-myymälään, mutta palautettujen tuotteiden hinnan hyvittää aina verkkokaupan asiakaspalvelu.

Jos sinulla on kysyttävää palautukseen tai tilaukseen liittyen, otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 90 900.

Tilauksen toimituskulu hyvitetään vain, mikäli palautat kaikki tilaamasi tuotteet.