K-Raudan remontteihin liittyvä palvelutarjonta laajenee – apua kattavasti remontoinnin eri vaiheisiin

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 30.9.2022

K-Rauta palvelee remonttia suunnittelevia tai toteuttavia jatkossa vielä entistäkin paremmin. K-Raudan remonttiasiakkaana asiakas saa apua ja etuja remontin kaikkiin vaiheisiin suunnittelusta remonttijätteen kierrätykseen saakka. Palvelukokonaisuus on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Osa palveluista on saatavilla kauppakohtaisesti.

K-Rauta Parempi Remppa 220930

K-Raudan tutkimuksen* mukaan valtaosa (80 %) tekee remontin mahdollisimman paljon itse ja 20 % ostaa remontin mieluiten valmiina. Remontoivia ja remonttia suunnittelevia palvellaan K-Raudoissa jatkossa entistä paremmin, sillä remontoijaa helpottavat palvelut ja houkuttelevat edut ovat nyt saatavilla kootusti liittymällä K-Raudan remonttiasiakkaaksi.

”Kysyimme yli 3000:lta remonttia tekevältä suomalaiselta, millaiset palvelut helpottaisivat heidän remonttiaan. Vastausten pohjalta syntyi K-Raudan Parempi Remppa -palvelukokonaisuus, jonka alle olemme keränneet kaikki remontoijaa auttavat palvelut”, K-Raudan ketjujohtaja Olli Pere sanoo.

Remontin mieluiten valmiina ostavien ykköstoive oli remonttijätteen kierrätysmahdollisuus, ja remonttia itse tekevillä kärkeen nousi digitaalinen arkisto muun muassa kuiteille. Itse remontoivilla remonttijätteen kierrätysmahdollisuus nousi toivelistan kakkoseksi.

Parempi Remppa on kokonaisuus toivottuja palveluita ja etuja

Remonttiasiakkaaksi liittymällä asiakas saa lisäetuina remonttineuvontaa puhelimitse, helpotusta hankintoihin ilmaisen lainaperäkärryn ja nopeamman ennakkokeräyksen muodossa sekä pidennetyn palautusoikeuden varastotuotteille.

”Yksi tutkimuksen löydöksistä oli, että remontointiin kaivataan apua ja tukea. Remonttineuvontamme on palvellut jo vuodesta 2017, ja sinne on tullut jo yli 20 000 kysymystä. Yleisimmät kysymykset vuosien varrella ovat liittyneet laminaattilattian asennukseen sekä sisäseinien maalaukseen, tapetointiin ja kiinnityksiin. Remonttineuvonnasta voi kysyä mitä vain remontointiin liittyvää rakennusalan ammattilaisilta. K-Rauta.fi-verkkosivuilla on lisäksi satoja remonttivinkkejä, ideoita ja yksityiskohtaisia työohjeita”, Pere kertoo.

Remonttiasiakkaaksi liittyneet saavat lisäetuina myös keräyksen kaupan varastotuotteista kolmessa tunnissa ja ilmaisen lainaperäkärryn oston yhteydessä kol­meksi tunniksi. K-Raudan remonttiasiakkaat saavat myös pidennetyn, 30 vuorokauden palautusoikeuden varastotuotteille. Lisäksi kaupassa voi olla omia remontoijille suunnattuja lisäpalveluja ja etuja paikallisten asiakastarpeiden mukaisesti.

Remontoinnissa auttavat myös muun muassa kokoamispalvelu, suunnittelupalvelu, asennuspalvelut esimerkiksi hanoille ja ilmalämpöpumpuille sekä asiakkaan remontin projektipäällikkö­nä toimivat Remonttimestarit, joita on jo 30 kaupassa eri puolilla Suomea. Tarjottavat palvelut vaihtelevat myymäläkohtaisesti.

Uusia palveluita vastuullisen remontoinnin tueksi

Myös uusia palveluita lanseerataan. Asiakas näkee tiedot verkko-ostoksistaan kirjautuessaan sisään. Palvelu laajenee jatkossa kattamaan myös myymäläostokset.

”Olemme kehittäneet asiakaspalautteiden perusteella erityisesti palveluita vastuulliseen remontointiin. Verkkosivuillamme on käytössä laskureita, esimerkiksi terassilaskuri, jonka avulla voi materiaalien suunnittelun lisäksi minimoida hävikkiä. Lisäksi panostamme selkeisiin ohjeisiin, joiden avulla voi vähentää hukkaa remonttimateriaaleissa”, Pere kertoo.

Remonttijätteen lajitteluun ja kierrätykseen löytyvät ohjeet K-Rauta-myymälöistä ja K-Rauta.fi-verkkosivuilta. ”Lisäksi uutena palveluna suurimmilla paikkakunnilla asiakas voi nyt tilata K-Raudan kautta jätteiden keräämiseen ja lajitteluun tarkoitettuja suursäkkejä ja lavoja sekä niille poiskuljetuksen. Haluamme näillä keinoilla helpottaa asiakasta lajittelussa ja kierrätyksessä”, Pere summaa.

Lisätietoja K-Raudan verkkosivuilla

Tutustu K-Raudan remonttiasiakkuuteen: k-rauta.fi/parempiremppa

Liity K-Raudan remonttiasiakkaaksi Plussa-kortillasi ja K-tunnuksella: https://www.k-rauta.fi/asiakkuus/liity-remonttiasiakkaaksi

*K-Raudan tutkimus toteutettiin asiakaskyselynä remonttia tekeville tai siitä haaveileville Plussa-asiakkaille kesä-heinäkuussa 2021. Vastaajien kokonaismäärä oli 3 049.

Lisätietoja: 

Ketjujohtaja Olli Pere, K-Rauta, puh. 050 306 3698, [email protected]  
Viestintäpäällikkö Reetta Hiltunen, K-Rauta, puh. 040 520 9381, [email protected]