Verkkokaupan asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin klo 8-17.

Sähköpostitse verkkokauppa@k-rauta.fi  
Puhelimitse 0800 156011

Myös verkkomyyjämme ovat chatissa apunasi arkisin klo 9-22.

Askarruttaako jokin verkkokaupan toiminnoissa tai täällä asioinnissa?
Alta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä sekä vastauksia niihin. 

  • Tuotteet ja hinnat
    • Miten tuotteen hinta voi vaihdella myymälässä ja verkkokaupassa?

      Tuotteiden hinnat saattavat poiketa toisistaan verkkokaupassa ja K-Rauta-kaupoissa. Kaupan hinnan voit tarkistaa klikkaamalla tuotesivulla ”Näytä hinta myymälöissä” -linkkiä. Ostaminen verkkokaupassa tapahtuu aina verkkokaupan hinnalla.

      Missä ostosten vaiheessa alennus näkyy tuotteen hinnassa?

      Suuri osa verkkokauppamme alennuksista näkyy jo tuotteita selatessa.
      Osa alennuksista näkyy automaattisesti siinä vaiheessa, kun siirryt ostoskoriin.
      Mikäli käytät alennuskoodia, näkyvät tuotteiden alennetut hinnat ostoskorissa alennuskoodin syöttämisen jälkeen.

      Mikä on tuotteen hinta alennuksen jälkeen?

      Verkkokauppamme alennetut hinnat ovat esillä jo tuotteita selattaessa.
      Osa alennuksista näkyy automaattisesti siirtyessäsi ostoskoriin. Jos käytössäsi on alennuskoodi, näkyvät tuotteiden alennetut hinnat ostoskorissa alennuskoodin syöttämisen jälkeen.

      Sisältävätkö tuotteiden hinnat arvonlisäveron?

      K-Raudan verkkokaupan tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Jos asioit verkkokaupassa rekisteröityneenä K-Rauta-kaupan yritysasiakkaana, voi lisäksi valita, näytetäänkö tuotteelle arvonlisäverollinen hinta (ALV 24) vai hinta ilman arvonlisäveroa (ALV 0).

      Kuinka kauan tarjoukset ovat voimassa?

      Tiedon tarjoushinnan voimassaoloajasta löydät tuotesivulta tarjoushinnan alta.

      Miten tarkastan haluamani tuotteen saatavuuden?

      Tuotteiden saatavuus verkkokaupassa esitetään tuoteryhmä- ja tuotesivuilla liikennevaloilla. Jos liikennevalo on vihreä, voit tilata tuotteen verkkokaupasta. Jos valo on keltainen tai punainen, kannattaa tuotteen saatavuus tarkastaa suoraan lähimmästä K-Rauta-kaupastasi. Kaikkien K-Rautojen yhteystiedot löydät täältä. >>

      Yksittäisen K-Rauta-kaupan tuotteiden saatavuuden voit tarkastaa myös tuoteryhmäsivun kohdasta ”Myymäläsaatavuus”. Tämän suodattimen avulla saat esille vain ne tuotteet, jotka ovat saatavilla valitsemassasi K-Raudassa.

      Yksittäisen tuotteen saatavuuden K-Rauta-kaupoista voit tarkastaa tuotesivun alareunasta, kohdasta ”Saatavuus myymälöissä”.

  • Tilaaminen
    • Asiakkaaksi rekisteröityminen

      Rekisteröityessäsi verkkokaupan asiakkaaksi saat tietoa verkkokaupan kampanjoista ja tilauksesi tiedot tallentuvat kätevästi tilaushistoriaan. Rekisteröityessäsi K-Raudan verkkokauppaan saa käyttöösi K-tunnuksen, joka on käytössä useissa Keskon verkkopalveluissa. Rekisteröityneenä asiakkaana ostosten tekeminen on myös nopeampaa, mutta voit tehdä ostoksia myös ilman rekisteröitymistä. 

      Rekisteröityminen tapahtuu klikkaamalla sivun ylälaidassa olevaa ”Kirjaudu”-linkkiä ja valitsemalla ”Luo K-Tunnus”.

      Kirjautuminen asiakastilille

      Jos olet jo rekisteröitynyt K-Raudan verkkokaupan asiakkaaksi, voit kirjautua asiakastilillesi sivun oikeassa ylälaidassa olevasta ”Kirjaudu”-linkistä.

      Jos et vielä ole rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi, tapahtuu rekisteröityminen saman ”Kirjaudu”-linkin kautta. Tunnuksena käytetään Keskon yhteistä K-tunnusta, joka on käytössä useissa Keskon verkkopalveluissa. Lue lisää K-tunnuksesta >>

      Tuotteen hakeminen verkkokaupassa

      Voit hakea verkkokaupasta tuotteita tuotteen nimellä, tuotemerkillä sekä tuotenumerolla tai EAN-koodilla. 

      Hakutulossivulla voit suodattaa tuotteita niiden ominaisuuksien, esimerkiksi tuotteen värin tai materiaalin perusteella.

      Haun avulla löydät myös K-Rauta-kaupat.

      Tuotteen lisääminen ostoskoriin

      Kun olet valinnut haluamasi tuotteen, voit lisätä sen ostoskoriin joko tuoteryhmäsivulta tai tuotesivulta.

      Kun haluat lisätä tuotteen ostoskoriin tuotesivulla, voit tehdä niin klikkaamalla ”Lisää ostoskoriin” -painiketta sen ollessa oranssi.

      Voit lisätä tuotteen ostoskoriin myös tuoteryhmäsivulla klikkaamalla ”Osta”-painiketta. Jos painikkeessa ei lue ”Osta” vaan ”Lue lisää”, tuotetta ei voi tilata verkkokaupasta, mutta tuotteen saatavuutta kannattaa tiedustella lähimmästä K-Rauta-kaupasta.

      Ostoskori

      Verkkokaupan ostoskorissa ovat tilauksella olevat tuotteet ja niiden yhteishinta, tilaukselle käytössä olevat toimitustavat sekä toimitustavan valinnan jälkeen tuotteiden lopullinen toimitushinta. Ostoskorissa voit myös lisätä tai vähentää tilattavia tuotemääriä. Löydät ostoskorista myös tiedon käytössä olevista maksutavoista.

      Turvalliset luottokortti- ja verkkopankkimaksut sekä lasku ja erämaksu

      Voit maksaa ostoksesi turvallisesti Visa- tai MasterCard-korteilla sekä yleisimmissä verkkopankkipalveluissa. Verkkokaupassamme voit maksaa POP Pankin, Aktian, Säästöpankin, Handelsbankenin, Danske Bankin, OP:n, Nordean, S-Pankin ja Ålandsbankenin verkkopankeissa.

      Maksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin palvelussa. 

      Voit maksaa myös ostoksesti joustavasti verkkokaupan laskulla tai erämaksulla. Lue lisää laskusta ja erämaksusta täältä.

      Oman K-Rauta-kauppasi rekisteröityneenä tiliasiakkaana voit maksaa ostoksen myös laskulla. Laskusta peritään K-Rauta-kaupan kanssa sopimasi laskutuslisä. Jos haluat laskun maksutavaksesi sekä asiakaskohtaiset hinnat käyttöösi, ole yhteydessä omaan K-Rauta-kauppaasi. Kaikkien K-Rautojen yhteystiedot löydät täältä. >>

      Tilauksen jälkeen

      Voit seurata tilauksen etenemistä tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetyn tilausvahvistuksen linkistä tai rekisteröityneenä verkkokaupan asiakkaana Tilaushistoria-sivulta.

      Jos sinulla on kysyttävää tilaukseen liittyen, otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi.

      Jos tilasit tuotteelle kauppanoudon ja sinulla on kysyttävää noutoon liittyen, voit olla yhteydessä suoraan kauppaan. Kaikkien K-Rautojen yhteystiedot löydät täältä. >>

      Tilauksen peruminen

      Jos muutit mielesi, etkä haluakaan tilaamiasi tuotteita, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse verkkokauppa@k-rauta.fi tai puhelimitse 0800 156011. 

  • Maksaminen
    • Maksuvaihtoehdot

      Verkkokaupassamme ovat käytössä seuraavat maksutavat:

      • Käytössä olevat luotto- ja pankkikortit ovat Visa ja MasterCard.
      • Lisäksi voit maksaa seuraavien pankkien verkkopankkipalvelussa: POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, Handelsbanken, Danske Bank, OP, Nordea, S-Pankki ja Ålandsbanken.

      Voinko maksaa tilauksen laskulla verkkokaupassa?

      Kyllä voit. Lasku ja erämaksu antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista ennen sen maksamista. Voit maksaa ostoksesi kerralla laskulla tai valita kertaluoton, jossa valitset sinulle parhaiten sopivan maksuajan ja kuukausierät.

      Verkkokaupan laskulla maksuaikaa

      Laskulla saat 90 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi, joten voit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen maksamista. Maksutapa on tarkoitettu ostoksiin, joiden yhteissumma on 50 – 5 000 euroa.

      Maksaaksesi laskulla tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 20 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan.

      Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi tai kotiosoitteeseesi. Jos haluat maksaa laskun sinulle paremmin sopivalla maksuajalla, voit tehdä erämaksusopimuksen osoitteessa bill.collectorpayments.fi. Sen jälkeen maksat saamallasi laskulla vain erämaksusopimuksen mukaisen ensimmäisen kuukausierän. Saat laskusi mukana lisää tietoa erämaksusta.

      Verkkokaupan erämaksulla tasoitusta talouteen

      Verkkokaupan erämaksu on kätevä tapa jakaa ostoksen vaikutusta talouteesi useammalle kuukaudelle. Tällöin valitset ostoksen yhteydessä sinulle parhaiten sopivan kuukausisumman annetuista vaihtoehdoista ja teet erämaksusopimuksen. Erämaksu on tarkoitettu ostoksiin, joiden yhteissumma 50 – 5 000 euroa.

      Erämaksussa on kyse kertaluotosta, joka tarkoittaa sitä, että saat sen avulla lisää maksuaikaa yhdelle ostotapahtumalle, mutta et sitoudu pysyvään luottosuhteeseen. Luotto hoidetaan sovitun ajan kuluessa maksamalla vähintään sovittu summa kuukausittain. Tutustuthan luottoehtoihin huolellisesti ennen kuin hyväksyt sopimuksen.

      Erämaksuun tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen tapahtuu ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 20 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan.

      Kun olet vahvistanut ostotapahtuman, saat kuukausittain laskun sähköpostiisi tai kotiosoitteeseesi, kunnes luotto on maksettu. Osoitteessa bill.collectorpayments.fi pääset tarkastelemaan maksusuunnitelmaasi ja tarvittaessa siirtämään maksujesi eräpäiviä. Luoton korko on 12 %. Muut luottokustannukset (kuten kk-maksu tai luoton avausmaksu) ovat päivää kohden korkeintaan 0,01% luottosopimuksen mukaisesta luoton määrästä tai luottorajasta luottosopimuksen voimassaoloajalta. Todellinen vuosikorko laskettuna 1 000 € esimerkkiluotolle tyypillisellä 12 kk maksuajalla luottokorko ja muut luottokustannukset 3 €/kk huomioiden on 12,85 %. Esimerkkiostoksen luotollinen kokonaissumma 12 kk maksuerälle on siis 1 087,71 €.

      Asiakaspalvelu laskuun ja erämaksuun liittyvissä asioissa

      Laskun ja kertaluoton myöntää Collector Payments Finland Oy. Collector Bankin asiakaspalvelu auttaa sinua kaikkiin laskuun, kertaluottoon ja ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa.

      Verkkopalvelu: bill.collectorpayments.fi

      Puhelinpalvelu: 02 2700 550 arkisin klo 9–17 (normaali paikallis- tai kaukopuhelumaksu).

      Palautusten ja peruutusten käsittely

      Kun palautat ostoksesi K-Raudan antamien ohjeiden mukaisesti, tieto palautuksestasi välittyy Collector Bankille automaattisesti eikä sinun tarvitse tehdä mitään. Jos palautat osan ostoksistasi, voit vähentää palautuksen euromäärän saamasi laskun loppusummasta. Erämaksun tapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelmasi viimeisiltä eriltä. Näin saat siis hoidettua luoton sovittua nopeammin.

      Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun, mutta palautat tuotteen, toimita henkilö- ja tiliyhteystietosi maksun palauttamiseksi sähköpostitse osoitteeseen rahanpalautus@collectorpayments.com, otsikolla Collector Payments Finland Oy/suorituksen palautus.

      Henkilötiedot ja luottopäätös

      Laskuun ja erämaksuun tarvittavaa luottopäätöstä varten sinulta pyydetään henkilötietojasi. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä. Luotonmyöntäjä Collector Payments Finland Oy varmistaa henkilö- ja osoitetietojesi oikeellisuuden väestötietojärjestelmästä sekä tarkistaa luottotietorekisteristä, onko sinulla maksuhäiriömerkintöjä. Saamaasi luottopäätökseen vaikuttaa myös mahdollinen historiasi Collector Bankin asiakkaana. Jos saat kielteisen luottopäätöksen, voit kysyä tarkemmin sen perusteluista Collector Bankin asiakaspalvelusta. Antamasi henkilötunnus tai luottopäätöstiedot eivät tallennu K-Raudan asiakastietorekisteriin.

      Maksutapaa käyttäessäsi henkilöllisyytesi voidaan varmentaa pankkitunnuksillasi tupas-varmennepalvelun avulla. Varmennepalvelussa käytettävissäsi ovat pankeista Osuuspankki, Nordea, Sampo, Handelsbanken, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, S-pankki, LähiTapiola sekä Ålandsbanken. Asiointi on mahdollista myös mobiilivarmennetta käyttämällä.

      Tietosuojatiedot

      Käsittelemme ja tallennamme henkilötietojasi maksutapaa koskevan luottohakemuksen käsittelyyn, luottopäätöksen tekemiseen, asiakassuhteen hoitamiseen ja asiakaspalveluun. Tietojen rekisterinpitäjänä on Collector Payments Finland Oy. Tarvitsemme henkilötietojasi, jotta voimme käsitellä hakemuksesi. Pyydettyjen tietojen antamatta jättäminen estää hakemuksen käsittelyn.

      Luottohakemuksen tasapuolisen, sujuvan ja luotettavan käsittelyn varmistamiseksi luottopäätöksemme perustuu henkilötietojesi automaattiseen käsittelyyn ja arviointiin. Sinulla on oikeus riitauttaa automaattisesti tehty luottopäätös ja pyytää hakemuksesi käsittelyä uudelleen manuaalisesti. 

      Lisätietoja omien tietojen tarkistamisesta ja muista oikeuksistasi, henkilötietojen käsittelystä ja automaattisesta päätöksenteosta osoitteessa collector.fi/tietoa-collectorista/tietosuojasta/

      Luottoehdot

      Laskun ja kertaluoton myöntäjä on Collector Payments Finland Oy, PL 79, 00101 Helsinki. Myönteisen luottopäätöksen jälkeen lasku tai kertaluotto siirtyy Collector Payments AB:lle. Lisätietoja, muun muassa vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät osoitteesta bill.collectorpayments.fi

      Voit tutustua laskun ja erämaksun yleisiin luottoehtoihin ja tallentaa ne itsellesi oheisesta linkistä: yleiset luottoehdot
      Katso myös: vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

      Laskulla maksaminen K-Rauta-myymälän tiliasiakkaana

      Jos sinulla on tiliasiakkuus K-Rauta-myymälässä, voit valita maksutavaksi laskun, mikäli olet sopinut luotosta myymäläsi kanssa. Laskusta voidaan periä laskutuslisä, mikäli siitä on sovittu myymälän kanssa tiliä perustettaessa. 

      Lue lisää tiliasiakkaan eduis ja hyödyistä täältä.

  • Alennukset ja lahjakortit
    • Lahjakortit

      Verkkokaupassamme ei toistaiseksi voi maksaa lahjakortilla eikä lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta. Jos haluat ostaa K-Raudan lahjakortin, otathan yhteyttä lähimpään K-Rauta-kauppaan >>.

      Alennuskoodit

      Verkkokaupassamme käytetään kampanjakohtaisesti alennuskoodeja, jotka voit niiden voimassaoloaikojen sisällä hyödyntää verkkokaupastamme tekemiisi ostoksiin. Saat koodin käyttöösi, kun syötät sen ostoskorista löytyvään ”Onko sinulla alennuskoodi?” -kenttään ennen ostosten maksamista.

  • Toimitus
    • Toimituksen kesto

      Verkkokauppamme käsittelee tilauksia pääsääntöisesti K-Rauta-kauppojen aukioloaikoina.

      Mikäli tilaamasi tuote löytyy K-Rauta-kaupan varastosta, on tuote noudettavissa viiden tunnin sisällä tilauksesta, kun tilaus tehdään kaupan aukioloaikana. 


      Jos tilaamasi tuote toimitetaan keskusvarastoltamme K-Rauta-kauppaan noudettavaksi, on toimitusaika 4-8 arkipäivää.

      Mikäli olet valinnut tilauksesi toimitustavaksi postituksen, on tilauksesi toimitusaika tällöin 4-5 arkipäivää.

      Arvioitu toimitusaika kerrotaan ostoskorissa sekä tilausvahvistuksessa.

      Toimituksen seuranta

      Voit seurata tilauksesi etenemistä tilausvahvistussähköpostissa olevan linkin kautta. Linkin kautta näet, milloin tilaus on vastaanotettu, milloin se on kerätty ja milloin se on luovutettu tai lähetetty Postilla. Sama seuranta on nähtävillä myös rekisteröityneille asiakkaille Tilaushistoria-sivulla.

      Postin toimitusta voit seurata Postin seurantapalvelussa syöttämällä toimitusvahvistusviestin mukana lähetetyn seurantakoodin. Huomaathan, että tilaus on seurattavissa Postin sivuilla vasta sitten, kun Posti rekisteröi lähetyksen.

      Noutopaikan valinta ja paketin säilytys

      Noutopaikan valinta
      Valitsemalla ostoskorissa toimitustavaksi ”nouto kaupasta” näet, mistä tilauksesi tuotteet ovat noudettavissa sekä niiden arvioidun toimitusajan.

      Paketin säilytys valitsemassasi noutopaikassa
      Tilausta säilytetään noutopaikaksi valitsemassasi K-Rauta-kaupassa 14 vuorokautta.
      Ilmoitathan verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi, jos et ehdi noutaa tilausta 14 vuorokauden aikana. Tuotteiden pidemmästä säilytysajasta voidaan sopia tapauskohtaisesti.

      Tilauksen toimitus

      Tilauksesi toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla. Jos tilaus sisältää useita tuotteita, voidaan tilaus toimittaa useammassa osassa, jolloin paketteja tulee useita.

      Toimituskulut

       

      Toimitustapa  Hinnoittelu    
      Nouto kaupasta Ilmainen Tilaus kerätään noudettavaksi Asiakkaan valitsemaan K-Rauta -kauppaan. Asiakas saa noutoilmoituksen sähköpostilla tai tekstiviestitse.
      Nouto Postin pakettiautomaatista 5,90 - 12,90 € Toimitus Asiakkaan valitsemaan Postin pakettautomaattiin. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla, ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä.
      Nouto Postista 5,90 - 14,90 € Toimitus Asiakkaan valitsemaan Postin palvelupisteeseen. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla, ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä.
      Posti – Kotiinkuljetus 
      (alle 35 kg)
      12,90 - 14,90 € Postin Kotipaketin toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä 
      toimitusajankohdan sopimiseksi.
      Posti – Kotiinkuljetus 
      (yli 35 kg) 
      (Painavat ja suuret toimitukset)
      14,90 - 299 € Postin ExpressRahdin (kuljetusyksikön) toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä toimitusajankohdan sopimiseksi.
      Kaukokiito – Kotiinkuljetus 
      (Painavat ja suuret toimitukset)
      14,90 - 299 € Kaukokiidon toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä.
      K-Raudan kuljetuspalvelu Myymäläkohtainen

      Toimitus K-Raudan kuljetuspalvelulla Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Toimittava
      K-Rauta on yhteydessä Asiakkaaseen tarkemman toimitusajankohdan sopimiseksi. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä.

       

      Toimitusten saapumisilmoitukset

      •    Posti ilmoittaa, milloin tuote on noudettavissa Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista. Posti on sinuun yhteydessä sopiakseen kotiinkuljetuksen toimitusajankohdan.

      •    Kaukokiito on sinuun yhteydessä sopiakseen tilauksen tarkemman toimitusajankohdan. Kaukokiidon toimitukset toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 16:00 mennessä.

      •    Toimittava K-Rauta on yhteydessä sinuun sopiakseen tilauksen tarkemman toimitusajankohdan. Toimitukset K-Raudan kuljetuspalvelulla toimitetaan pääsääntöisesti kello 16:00 mennessä.

      Toimitusajat

      •    Toimitukset tapahtuvat arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen kello 21:00 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan pääsääntöisesti kello 14:00 mennessä. Kuljetusliike sopii jakeluajankohdan Asiakkaan kanssa erikseen. Painaviin ja suuriin toimituksiin ei kuulu sisäänkantopalvelua.

      •    Painavat ja suuret toimitukset toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 16:00 mennessä. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä. Toimituksen siirto tästä eteenpäin on Asiakkaan omalla vastuulla. Painaviin ja suuriin toimituksiin ei kuulu sisäänkantopalvelua.

      Tilausten toimitusalueet

      Tuotteita toimitetaan koko Suomeen alueille, joihin on kiinteä tieyhteys. Voit varmistaa toimitusalueen valitsemalla kotiinkuljetuksen ostoskorissa ja syöttämällä haluamasi osoitteen.

      Voinko tilata tuotteita lähelle kesämökkiä?

      Kyllä. Voit tilata tuotteet kätevästi kotiintoimituksella joko kotiin tai kesämökille. Lisäksi voit valita verkkokaupan ostoskorissa tuotteen noutopisteeksi minkä tahansa Postin toimipisteen tai pakettiautomaatin. 

      Voinko tilata tuotteen toiselle henkilölle?

      Kyllä, tilauksen voi tilata toiselle vastaanottajalle. Tilaaminen toiselle henkilölle tapahtuu valitsemalla verkkokaupan ostoskorissa omien yhteystietojen lisäämisen jälkeen ”Tilauksen vastaanottaja on eri kuin tilaaja”.

  • Tilaukseni
    • Tilauksen tiedot ja tilaushistoria

      Mikäli teit ostoksesi verkkokaupassa kirjautuneena asiakkaana, voit tarkastella tilauksesi tietoja asiakastililläsi. Tilaushistoria tallentuu verkkokaupan tietoihin aina, kun teet tilauksen kirjautuneena.

      Kun haluat tarkastella tekemääsi tilausta, kirjaudu asiakastilillesi sivun ylälaidan ”Kirjaudu”-linkistä. Kirjautumisen jälkeen näet tilaushistoriasi ja voit tarkastella yksittäisen tilauksen tietoja valitsemalla omista tiedoista kohdan ”Tilaushistoria”.

      En saanut tilausvahvistusta

      Mikäli et saanut tilauksen jälkeen automaattisesti tilausvahvistusta sähköpostiisi, pyydämme ottamaan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun chatin kautta tai sähköpostilla verkkokauppa@k-rauta.fi.

  • Palautus ja vaihto
    • Palautuksen tekeminen

      Jos et ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, voit palauttaa tuotteet ilmaiseksi 14 päivän kuluessa.

      Näin palautat verkkokauppatilauksesi:

      Mikäli saamasi tuote on rikki, viallinen tai olet saanut väärän tuotteen, ota ensin yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011

      1. Ilmoita palautuksesta sähköpostilla verkkokauppa@k-rauta.fi
      Ilmoitus tulee tehdä 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautusilmoituksen voi tehdä myös kirjeellä postitse taikka sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@k-rauta.fi täyttämällä sähköpostiviestiin palautuslomakkeen tiedot.

      2. Tulosta ja täytä palautuslomakkeen tiedot
      Jokaisen verkkokauppalähetyksen mukana tulee palautuslomake. Jos lomaketta ei tullut tilauksen mukana, voit tulostaa sen tästä. Lomakkeen avulla tunnistamme postitse palautuvan tilauksen ja kauppaan palautettaessa palautuksen käsittely sujuu nopeasti.

      Jos et voi tulostaa lomaketta, voit kirjoittaa lomakkeelle vaaditut tiedot esimerkiksi ruutupaperille.

      3. Pakkaa tuote ja mahdolliset ohjeet myyntipakkaukseen
      Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Palautuksen tulee sisältää kaikki alkuperäiseen myyntipakkaukseen kuuluneet osat ja dokumentit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä.

      4. Jos tuote toimitettiin postitse, pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen kuljetuspakkaukseen
      Varmista, että palautettava tuote on pakattu siten, että se pysyy ehjänä palautuslähetyksessä. Lisää palautuslomake täytettynä kuljetuspakkauksen sisään ja kiinnitä kuljetuspakkauksen päälle lähetyksen mukana toimitettu Postin palautustarra.

      5. Palauta tuote samalla tavalla kuin se toimitettiin
      Kaupasta noudetut tuotteet tulee palauttaa samaan kauppaan, josta tuotteet noudettiin. Jos tuote toimitettiin posti- tai kotipakettina on palautus ilmainen, kun viet tuotteen Postiin ja käytät lähetyksen mukana tullutta palautustarraa. Rahtikokoisen tuotteen palautuskustannuksista vastaa asiakas. Sovi rahtipalautuksesta aina ensin asiakaspalvelun kanssa verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011.

      Hyvityksen maksaminen
      Palauttaessasi verkkokaupasta ostamasi tuotteen K-Rauta-kauppaan, ottaa kauppa palautuksen vastaan. Rahat palautetaan käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus maksettiin. Jos sinulla on kysyttävää tilaukseen tai palautukseen liittyen, ole yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011.

      Palautusoikeus

      K-Raudan verkkokauppa tarjoaa tuotteilleen 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautusoikeuden määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun asiakas on vastaanottanut viimeisen tavaraerän.

      Palautusoikeuden edellytyksenä on, että asiakas on pitänyt tuotteen olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti.

      Palautamme tuotteiden toimituskustannuksen, mikäli palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

      Tuotteen vaihtaminen

      Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, palauta alkuperäinen tuote tämän sivun ylälaidasta löytyvien ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus.

      Palautusilmoitus

      Tuotteen palautuksesta tulee aina ilmoittaa 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautuksesta ilmoittaminen 14 vuorokauden sisällä on edellytys sille, että palautus hyväksytään.

      Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille:

      Kesko Oyj, PL 50, 00016 Kesko
      0800 156011
      verkkokauppa@k-rauta.fi
      ALV-numero: FI01098628

      päätöksestäsi peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla verkkokauppa@k-rauta.fi). Voit käyttää tilauksen mukana tullutta palautuslomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.  Jos ilmoitat palautuksesta jollain muulla tavalla kuin käyttäen palautuslomaketta, täytä kuitenkin lomakkeen tiedot viestiisi. 

      Miten toimin jos tilaamani tuote on viallinen?

      Laadunvalvonnasta huolimatta tuote saattaa joskus olla virheellinen. Mikäli tuotteessa on valmistus- tai materiaalivirhe, ota aina viipymättä yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011. Asiakaspalvelumme ohjeistaa, miten reklamaatiotilanteessa toimitaan ja miten ongelma ratkaistaan.

      Usean tilauksen palauttaminen samassa paketissa

      Mikäli palautat useamman tilauksen tuotteita samassa paketissa, huolehdi, että mukana on kaikista tilauksista erilliset palautuslomakkeet ja että jokainen lomake on täytetty huolellisesti kaikilla pyydetyillä tiedoilla. On tärkeää, että kaikilta lomakkeilta löytyy kyseisen tilauksen tilausnumero sekä tuotteiden tuotenumerot. Tarvittavat tiedot näet sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta.

      Tilauksen noutamatta jättäminen

      Tilauksen noutamatta jättäminen ei peruuta tilausta. Tilauksen peruuttamisesta tulee aina ilmoittaa verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse verkkokauppa@k-rauta.fi 

      Missä pakkauksessa tuote tulee palauttaa?

      Kun haluat palauttaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteen, tulee tuote aina pakata alkuperäiseen myyntipakkaukseen ja tarkastaa, että palautuksessa ovat mukana kaikki palautettavan tuotteen osat sekä dokumentit.

      Jos palautat tuotteen postitse, tulee tuote pakata myyntipakkauksessa alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa. Tuote on pakattava huolellisesti ja tuotteen liikkuminen kuljetuspakkauksessa tulee estää, jotta vältytään rikkoontumisilta kuljetuksen aikana.

      Miten toimin, jos tilaamani tuote on vaurioitunut kuljetuksessa?

      Joskus tuotteet saattavat vaurioita kuljetuksen aikana, vaikka pyrimme pakkaamaan ne lähettäessä mahdollisimman hyvin. Jos havaitset tuotteen vaurioituneen kuljetuksessa, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011.

  • Hyvitykset
    • Palautettujen tuotteiden hyvitys

      Hyvitämme 14 vuorokauden sisällä palauttamiesi tuotteiden hinnan. Palautettavien tuotteiden tulee olla oleellisesti vähentymättömiä ja tuotteiden myyntipakkausten tulee olla virheettömiä sisältäen kaikki dokumentit ja osat.

      Rahat palautetaan mahdollisimman pian palautettavan tuotteen vastaanottamisen jälkeen, mutta viimeistään 14 päivän sisällä palautuksesta.

      Palauttaessasi verkkokaupasta ostetun tuotteen K-Rauta-kauppaan, ottaa kauppa palautuksen vastaan. Palautuksen käsittelee ja hyvittää verkkokaupan asiakaspalvelu. Palautettujen tuotteiden hinta hyvitetään käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus maksettiin. Huomioithan, että voit palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen K-Rauta-kauppaan, mutta palautettujen tuotteiden hinnan hyvittää aina verkkokaupan asiakaspalvelu.

      Jos sinulla on kysyttävää palautukseen tai tilaukseen liittyen, otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@k-rauta.fi tai 0800 156011.


      Tilauksen toimituskulu hyvitetään vain, mikäli palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

  • Asiakkuus
    • K-Plussa-asiakkuus

      Hyödynnä alennukset ja kerää Plussa-pisteet syöttämällä K-Plussa-korttisi numero ostoskorissa sille osoitettuun kenttään. Lue lisää K-Plussa-asiakkuudesta täältä.

      Asiakastili

      Kirjautuminen asiakastilille
      Pääset kirjautumaan asiakastilillesi verkkokaupan etusivun yläpalkissa olevan ”Kirjaudu”-painikkeen kautta.

      Asiakkaaksi rekisteröityminen
      Pääset rekisteröitymään asiakkaaksemme verkkokauppamme etusivun yläpalkissa olevasta kohdasta ”Kirjaudu”. Painikkeen takaa aukeavan ruudun alalaidasta löydät vaihtoehdon ”Rekisteröidy”. Klikkaa ”Rekisteröidy” ja pääset syöttämään rekisteröitymistä varten tarvittavat tiedot.

      Voinko tilata ilman rekisteröitymistä?
      Kyllä, voit ostaa verkkokaupasta ilman rekisteröitymistä. Tilaukselle syöttämiäsi tietoja käytetään tilauksen toimittamiseen.

      Miten toimin, jos olen unohtanut salasanani?

      Jos et muista salasanaasi, ei huolta. Voit asettaa tilillesi uuden salasanan klikkaamalla ylälaidan ”Kirjaudu”-linkkiä ja valitsemalla ”Unohditko salasanasi?”.  Uusi salasana lähetetään sähköpostiisi.

Oliko juttu hyödyllinen? Kyllä 240 Ei 763