Ota meihin yhteyttä

Jätä meille palautetta tai lähetä yhteydenottopyyntö. Kaikki palaute on tervetullutta, jotta voimme kehittää toimintaamme ja parantaa palveluitamme! Yksittäistä kauppaa koskeva yhteydenotto ohjautuu aina suoraan kaupalle, joten voit vaikka toivoa uutta tuotetta kaupan valikoimaan tai jättää tarjouspyynnön projektiisi liittyen.

Yhteydenottolomakkeelle pääset tästä

Chat

Myös verkkomyyjämme ovat chatissa apunasi arkisin (ma-pe) klo 9-22 ja viikonloppuisin (la-su) klo 10-18.

Remonttineuvonta

Mikäli asiasi liittyy remontin tekemiseen, saat apua K-Raudan maksuttomasta remonttineuvonnasta 044 700 1000. Puheluhinnat: Matkapuhelimesta 0,0835 €/puhelu + 0,192 €/min, lankapuhelimesta 0,0835 €/puhelu + 0,032 €/min.

Lisätietoja sekä yhteydenottolomakkeen remonttineuvontaan löydät täältä. Puutarhaneuvonnan yhteydenottolomakkeen löydät täältä.

Myymälät

Mikäli asiasi koskee myymälöissä tehtäviä ostoksia tai esimerkiksi saatavuustiedustelua, voit olla yhteydessä suoraan myymälään. Myymälöiden yhteystiedot löydät täältä.

Verkkokaupan asiakaspalvelu

HUOM! Asiakaspalvelussamme on juuri nyt paljon ruuhkaa ja vastausajat ovat normaalia pidemmät. Pahoittelemme vastauksissa ilmenevää viivettä. Katso lisää poikkeuksellisesta tilanteesta täältä.

Voit olla meihin yhteydessä myös sähköpostitse tai puhelimitse verkkokauppaan liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelumme palvelee sinua puhelimitse arkisin klo 10-14.

Sähköpostitse [email protected]

Puhelimitse 0800 156011

Askarruttaako jokin verkkokaupan toiminnoissa tai täällä asioinnissa? Alta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä sekä vastauksia niihin.

Miten tuotteen hinta voi vaihdella myymälässä ja verkkokaupassa?

Tuotteiden hinnat saattavat poiketa toisistaan verkkokaupassa ja K-Rauta-myymälöissä. Myymälän hinnan voit tarkistaa klikkaamalla tuotesivulla ”myymäläsaatavuus” -linkkiä. Ostaminen verkkokaupassa tapahtuu aina verkkokaupan hinnalla.

Missä ostosten vaiheessa alennus näkyy tuotteen hinnassa?

Suuri osa verkkokauppamme alennuksista näkyy jo tuotteita selatessa. Osa alennuksista näkyy automaattisesti siinä vaiheessa, kun siirryt ostoskoriin.

Mikäli käytät alennuskoodia, näkyvät tuotteiden alennetut hinnat ostoskorissa alennuskoodin syöttämisen jälkeen.

Sisältävätkö tuotteiden hinnat arvonlisäveron?

K-Raudan verkkokaupan tuotteet sisältävät arvonlisäveron ja kaikki verkkokaupassa esitetyt tuotteet ilmoitetaan arvonlisäverollisina.

Kuinka kauan tarjoukset ovat voimassa?

Tiedon tarjoushinnan voimassaoloajasta löydät tuotesivulta tarjoushinnan alta.

Miten tarkastan haluamani tuotteen saatavuuden?

Tuotteiden saatavuus verkkokaupassa esitetään tuoteryhmä- ja tuotesivuilla liikennevaloilla. Jos liikennevalo on vihreä, voit tilata tuotteen verkkokaupasta. Jos valo on keltainen tai punainen, kannattaa tuotteen saatavuus tarkastaa suoraan lähimmästä K-Rauta-myymälästäsi. Kaikkien K-Rautojen yhteystiedot löydät täältä.

Tuotteiden myymäläsaatavuuden voit tarkistaa verkkokaupassa tuotteen yhteydestä avautuvan listauksen avulla. Voit myös valita itsellesi suosikkimyymälän, jonka myötä näet valitsemasi myymälän saatavuuden oletuksena selauksen yhteydessä. Huomioithan, että myymäläsaatavuudet saattavat vaihdella nopeasti, joten yksittäisten saldojen kohdalla suosittelemme varmistamaan saatavuuden myymälästä.

Voinko ostaa ilmalämpöpumpun ilman asennusta?

Mikäli ostat ilmalämpöpumpun ilman asennuspalvelua, valmistauduthan tuotteen noudon yhteydessä osoittamaan, että pumpun asentaa Tukesin hyväksymä ammattilainen. Tulosta tästä ilmoitus pätevöidyn asennusliikkeen käytöstä ja pyydä siihen asentajan allekirjoitus ennen kuin noudat tuotteen. Listan pätevöidyistä asennusliikkeistä löydät Tukesin verkkosivuilta.

Tuotteen hakeminen verkkokaupassa

Voit hakea verkkokaupasta tuotteita tuotteen nimellä, tuotemerkillä sekä tuotenumerolla tai EAN-koodilla.

Hakutulossivulla voit suodattaa tuotteita niiden ominaisuuksien, esimerkiksi tuotteen värin tai materiaalin perusteella.

Tuotteen lisääminen ostoskoriin

Kun olet valinnut haluamasi tuotteen, voit lisätä sen ostoskoriin tuotesivulta.

Kun haluat lisätä tuotteen ostoskoriin tuotesivulla, voit tehdä niin klikkaamalla ”Lisää ostoskoriin” -painiketta sen ollessa oranssi.

Ostoskori

Verkkokaupan ostoskorissa ovat tilauksella olevat tuotteet ja niiden yhteishinta, tilaukselle käytössä olevat toimitustavat sekä toimitustavan valinnan jälkeen tuotteiden lopullinen toimitushinta. Ostoskorissa voit myös lisätä tai vähentää tilattavia tuotemääriä. Löydät ostoskorista myös tiedon käytössä olevista maksutavoista.

Turvalliset luottokortti- ja verkkopankkimaksut sekä lasku ja erämaksu Voit maksaa ostoksesi turvallisesti Visa- tai MasterCard-korteilla sekä yleisimmissä verkkopankkipalveluissa. Verkkokaupassamme voit maksaa POP Pankin, Aktian, Säästöpankin, Handelsbankenin, Danske Bankin, OP:n, Nordean, S-Pankin ja Ålandsbankenin verkkopankeissa.

Maksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin palvelussa.

Voit maksaa myös ostoksesti joustavasti verkkokaupan laskulla tai erämaksulla.

Tilauksen jälkeen

Voit seurata tilauksen etenemistä tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetyn tilausvahvistuksen linkistä.

Jos sinulla on kysyttävää tilaukseen liittyen, otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected]

Jos tilasit tuotteelle myymälänoudon ja sinulla on kysyttävää noutoon liittyen, voit olla yhteydessä suoraan kauppaan. Kaikkien K-Rautojen yhteystiedot löydät täältä. >>

Tilauksen peruminen

Jos muutit mielesi, etkä haluakaan tilaamiasi tuotteita, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse [email protected] tai puhelimitse 0800 156011.

Maksuvaihtoehdot

Verkkokaupassamme ovat käytössä seuraavat maksutavat:

Luotto- ja pankkikortit:

  • Visa
  • MasterCard
  • Maestro

Pankkien verkkopankkipalvelut:

  • Aktia
  • Ålandsbanken
  • Danske Bank
  • Handelsbank
  • Nordea
  • Osuuspankki (OP)
  • POP pankki
  • Säästöpankki
  • S-Pankki

Mobiilimaksaminen:

  • MobilePay

Lasku- ja erämaksu:

  • Collector lasku
  • Collector tililuotto

Voinko maksaa tilauksen laskulla verkkokaupassa? Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 14 päivää korotonta ja kulutonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000€ ostoksiin.

Osissa maksaen tasoitusta talouteen – kätevä tapa jakaa ostoksen vaikutusta useammalle kuukaudelle

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: k-rauta.fi verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 16,95 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty k-rauta.fi verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 25,8 %, luottokustannusten yhteismäärä 368 €, maksettava kokonaismäärä 1 368 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Asiakaspalvelu maksuasioissa

Laskuun ja ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa saat apua Collector Bankin asiakaspalvelusta:

Palautusten ja peruutusten käsittely

Kun palautat tai peruutat ostoksesi palautus- tai peruutusaikojen puitteissa kauppiaan antamien ohjeiden mukaisesti, tieto palautuksestasi välittyy Collector Bankille automaattisesti. Jos palautat hyväksytysti osan ostamistasi tuotteista, voit vähentää palautuksen euromäärän jo saamasi laskun loppusummasta. Osissa maksamisen tapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti luoton kokonaissummasta, mikä ilmenee seuraavalla saamallasi laskulla.

Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun, mutta palautat tuotteen, toimita henkilö- ja tiliyhteystietosi maksun palauttamiseksi sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai soita numeroon 09 3158 9947.

Luottopäätös

Maksutavan käyttö edellyttää luottopäätöksen tekemistä ja tätä varten sinulta pyydetään henkilötietojasi. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä. Luotonmyöntäjä Collector Bank varmistaa henkilö- ja osoitetietojesi oikeellisuuden väestötietojärjestelmästä sekä tarkistaa luottotietosi Bisnode Finland Oy:n luottotietorekisteristä. Saamaasi luottopäätökseen vaikuttaa muun ohella myös mahdollinen historiasi Collector Bankin asiakkaana. Jos saat kielteisen luottopäätöksen, voit kysyä sen syytä Collector Bankin asiakaspalvelusta. Huomaathan, että omaehtoinen luottokielto tai salatut osoitetiedot voivat johtaa kielteiseen luottopäätökseen. Antamasi henkilötunnus tai luottopäätöstiedot eivät tallennu kauppiaan asiakastietorekisteriin.

Tietosuojatiedot

Käsittelemme ja tallennamme henkilötietojasi muun muassa maksutapaa koskevan luottohakemuksen käsittelyä, luottopäätöksen tekemistä, asiakassuhteen hoitamista ja asiakaspalvelua varten. Tietojen rekisterinpitäjänä on Collector Bank AB. Tarvitsemme henkilötietojasi, jotta voimme käsitellä luottohakemuksesi. Pyydettyjen tietojen antamatta jättäminen estää hakemuksen käsittelyn. Lisätiedot omien tietojen tarkistamisesta ja muista oikeuksistasi sekä henkilötietojen käsittelystä ja automaattisesta päätöksenteosta ovat saatavilla osoitteessa www.collector.fi/tietoa-collectorista/tietosuojasta/.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä: Yleiset lasku-, tililuotto- ja erämaksuehdot Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Lahjakortit

Verkkokaupassamme ei toistaiseksi voi maksaa lahjakortilla eikä lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta. Jos haluat ostaa K-Raudan lahjakortin, otathan yhteyttä lähimpään K-Rauta-myymälään >>.

Alennuskoodit

Verkkokaupassamme käytetään kampanjakohtaisesti alennuskoodeja, jotka voit niiden voimassaoloaikojen sisällä hyödyntää verkkokaupastamme tekemiisi ostoksiin. Saat koodin käyttöösi, kun syötät sen ostoskorista löytyvään ”Onko sinulla alennuskoodi?” -kenttään ennen ostosten maksamista.

Toimituksen kesto

Verkkokauppamme käsittelee tilauksia pääsääntöisesti K-Rauta-myymälöiden aukioloaikoina.

Myymälänoudoissa tuotteet kerätään noudettavaksi pääsääntöisesti 3 tunnin kuluessa. Huomioithan, että suurissa tilauksissa ja kiireisinä ajankohtina keräysaika voi olla pidempi. Saat erillisen ilmoituksen, kun tiauksesi on noudettavissa.

Jos tilaamasi tuote toimitetaan keskusvarastoltamme K-Rauta-myymälään noudettavaksi, on toimitusaika 4-8 arkipäivää.

Mikäli olet valinnut tilauksesi toimitustavaksi postituksen, on tilauksesi toimitusaika tällöin 4-5 arkipäivää.

Arvioitu toimitusaika kerrotaan ostoskorissa sekä tilausvahvistuksessa.

Toimituksen seuranta

Voit seurata tilauksesi etenemistä tilausvahvistussähköpostissa olevan linkin kautta. Linkin kautta näet, milloin tilaus on vastaanotettu, milloin se on kerätty ja milloin se on luovutettu tai lähetetty Postilla.

Postin toimitusta voit seurata Postin seurantapalvelussa syöttämällä toimitusvahvistusviestin mukana lähetetyn seurantakoodin. Huomaathan, että tilaus on seurattavissa Postin sivuilla vasta sitten, kun Posti rekisteröi lähetyksen.

Noutopaikan valinta ja paketin säilytys

Noutopaikan valinta

Valitsemalla ostoskorissa toimitustavaksi ”nouto myymälästä” näet, mistä tilauksesi tuotteet ovat noudettavissa sekä niiden arvioidun toimitusajan.

Paketin säilytys valitsemassasi noutopaikassa

Tilausta säilytetään noutopaikaksi valitsemassasi K-Rauta-myymälässä 14 vuorokautta.

Ilmoitathan verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected], jos et ehdi noutaa tilausta 14 vuorokauden aikana. Tuotteiden pidemmästä säilytysajasta voidaan sopia tapauskohtaisesti.

Tilauksen toimitus

Tilauksesi toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla. Jos tilaus sisältää useita tuotteita, voidaan tilaus toimittaa useammassa osassa, jolloin paketteja tulee useita.

Toimituskulut


Nouto myymälästä (Ilmainen)

Tilaus kerätään noudettavaksi Asiakkaan valitsemaan K-Rauta –myymälään, jossa valittua tuotetta on saatavilla. Asiakas saa noutoilmoituksen sähköpostilla ja tekstiviestitse.


Nouto Postin pakettiautomaatista (5,90 - 12,90 €)

Toimitus Asiakkaan valitsemaan Postin pakettiautomaattiin. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä.


Nouto Postista (5,90 - 14,90 €)

Toimitus Asiakkaan valitsemaan Postin palvelupisteeseen. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä.


Posti - Kotiinkuljetus alle 35kg (12,90 - 14,90 €)

Postin Kotipaketin toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä toimitusajankohdan sopimiseksi.


Posti - Kotiinkuljetus painavat ja suuret toimitukset, yli 35kg (14,90 - 299 €)

Postin ExpressRahdin (kuljetusyksikön) toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä toimitusajankohdan sopimiseksi.


Kaukokiito – Kotiinkuljetus (14,90 - 299 €)

Kaukokiidon toimitus Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä.


K-Raudan kuljetuspalvelu (Myymäläkohtainen hinnoittelu)

Toimitus K-Raudan kuljetuspalvelulla Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Toimittava K-Rauta on yhteydessä Asiakkaaseen tarkemman toimitusajankohdan sopimiseksi. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä.


Toimitusten saapumisilmoitukset

  • Posti ilmoittaa, milloin tuote on noudettavissa Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista. Posti on sinuun yhteydessä sopiakseen kotiinkuljetuksen toimitusajankohdan.

  • Kaukokiito on sinuun yhteydessä sopiakseen tilauksen tarkemman toimitusajankohdan. Kaukokiidon toimitukset toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 16:00 mennessä.

  • Toimittava K-Rauta on yhteydessä sinuun sopiakseen tilauksen tarkemman toimitusajankohdan. Toimitukset K-Raudan kuljetuspalvelulla toimitetaan pääsääntöisesti kello 16:00 mennessä.

Toimitusajat

  • Toimitukset tapahtuvat arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen kello 21:00 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan pääsääntöisesti kello 14:00 mennessä. Kuljetusliike sopii jakeluajankohdan Asiakkaan kanssa erikseen. Painaviin ja suuriin toimituksiin ei kuulu sisäänkantopalvelua.

  • Painavat ja suuret toimitukset toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 16:00 mennessä. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä. Toimituksen siirto tästä eteenpäin on Asiakkaan omalla vastuulla. Painaviin ja suuriin toimituksiin ei kuulu sisäänkantopalvelua.

Tilausten toimitusalueet

Tuotteita toimitetaan koko Suomeen alueille, joihin on kiinteä tieyhteys. Voit varmistaa toimitusalueen valitsemalla kotiinkuljetuksen ostoskorissa ja syöttämällä haluamasi osoitteen.

Voinko tilata tuotteita lähelle kesämökkiä?

Kyllä. Voit tilata tuotteet kätevästi kotiintoimituksella joko kotiin tai kesämökille. Lisäksi voit valita verkkokaupan ostoskorissa tuotteen noutopisteeksi minkä tahansa Postin toimipisteen tai pakettiautomaatin.

Voinko tilata tuotteen toiselle henkilölle?

Kyllä, tilauksen voi tilata toiselle vastaanottajalle. Tilaaminen toiselle henkilölle tapahtuu valitsemalla verkkokaupan ostoskorissa omien yhteystietojen lisäämisen jälkeen ”Tilauksen vastaanottaja on eri kuin tilaaja”.

Tilauksen tiedot ja tilaushistoria

Mikäli sinulla on kysyttävää tilaukseesi tai tilaushistoriaasi liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected]

En saanut tilausvahvistusta

Mikäli et saanut tilauksen jälkeen automaattisesti tilausvahvistusta sähköpostiisi, pyydämme ottamaan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun chatin kautta tai sähköpostilla [email protected]

Palautuksen tekeminen

Jos et ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, voit palauttaa tuotteet ilmaiseksi 14 päivän kuluessa.

Näin palautat verkkokauppatilauksesi:

Mikäli saamasi tuote on rikki, viallinen tai olet saanut väärän tuotteen, ota ensin yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 156011

1. Ilmoita palautuksesta sähköpostilla [email protected]

Ilmoitus tulee tehdä 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautusilmoituksen voi tehdä myös kirjeellä postitse taikka sähköpostilla osoitteeseen [email protected] täyttämällä sähköpostiviestiin palautuslomakkeen tiedot.

2. Tulosta ja täytä palautuslomakkeen tiedot

Jokaisen verkkokauppalähetyksen mukana tulee palautuslomake. Jos lomaketta ei tullut tilauksen mukana, voit tulostaa sen tästä. Lomakkeen avulla tunnistamme postitse palautuvan tilauksen ja kauppaan palautettaessa palautuksen käsittely sujuu nopeasti.

Jos et voi tulostaa lomaketta, voit kirjoittaa lomakkeelle vaaditut tiedot esimerkiksi ruutupaperille.

3. Pakkaa tuote ja mahdolliset ohjeet myyntipakkaukseen

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Palautuksen tulee sisältää kaikki alkuperäiseen myyntipakkaukseen kuuluneet osat ja dokumentit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä.

4. Jos tuote toimitettiin postitse, pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen kuljetuspakkaukseen

Varmista, että palautettava tuote on pakattu siten, että se pysyy ehjänä palautuslähetyksessä. Lisää palautuslomake täytettynä kuljetuspakkauksen sisään ja kiinnitä kuljetuspakkauksen päälle lähetyksen mukana toimitettu Postin palautustarra.

5. Palauta tuote samalla tavalla kuin se toimitettiin

Myymälästä noudetut tuotteet tulee palauttaa samaan myymälään, josta tuotteet noudettiin. Jos tuote toimitettiin posti- tai kotipakettina on palautus ilmainen, kun viet tuotteen Postiin ja käytät lähetyksen mukana tullutta palautustarraa. Rahtikokoisen tuotteen palautuskustannuksista vastaa asiakas. Sovi rahtipalautuksesta aina ensin asiakaspalvelun kanssa [email protected] tai 0800 156011.

Hyvityksen maksaminen

Palauttaessasi verkkokaupasta ostamasi tuotteen K-Rauta-myymälään, ottaa kauppa palautuksen vastaan. Rahat palautetaan käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus maksettiin. Jos sinulla on kysyttävää tilaukseen tai palautukseen liittyen, ole yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 156011.

Palautusoikeus

K-Raudan verkkokauppa tarjoaa tuotteilleen 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautusoikeuden määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun asiakas on vastaanottanut viimeisen tavaraerän.

Palautusoikeuden edellytyksenä on, että asiakas on pitänyt tuotteen olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti.

Palautamme tuotteiden toimituskustannuksen, mikäli palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

Tuotteen vaihtaminen

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, palauta alkuperäinen tuote tämän sivun ylälaidasta löytyvien ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus.

Palautusilmoitus

Tuotteen palautuksesta tulee aina ilmoittaa 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautuksesta ilmoittaminen 14 vuorokauden sisällä on edellytys sille, että palautus hyväksytään.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille:

Kesko Oyj, PL 50, 00016 Kesko 0800 156011 [email protected] ALV-numero: FI01098628

päätöksestäsi peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla [email protected]). Voit käyttää tilauksen mukana tullutta palautuslomake, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Jos ilmoitat palautuksesta jollain muulla tavalla kuin käyttäen palautuslomaketta, täytä kuitenkin lomakkeen tiedot viestiisi.

Miten toimin jos tilaamani tuote on viallinen?

Laadunvalvonnasta huolimatta tuote saattaa joskus olla virheellinen. Mikäli tuotteessa on valmistus- tai materiaalivirhe, ota aina viipymättä yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 156011. Asiakaspalvelumme ohjeistaa, miten reklamaatiotilanteessa toimitaan ja miten ongelma ratkaistaan.

Usean tilauksen palauttaminen samassa paketissa

Mikäli palautat useamman tilauksen tuotteita samassa paketissa, huolehdi, että mukana on kaikista tilauksista erilliset palautuslomakkeet ja että jokainen lomake on täytetty huolellisesti kaikilla pyydetyillä tiedoilla. On tärkeää, että kaikilta lomakkeilta löytyy kyseisen tilauksen tilausnumero sekä tuotteiden tuotenumerot. Tarvittavat tiedot näet sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta.

Tilauksen noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättäminen ei peruuta tilausta. Tilauksen peruuttamisesta tulee aina ilmoittaa verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse [email protected]

Missä pakkauksessa tuote tulee palauttaa?

Kun haluat palauttaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteen, tulee tuote aina pakata alkuperäiseen myyntipakkaukseen ja tarkastaa, että palautuksessa ovat mukana kaikki palautettavan tuotteen osat sekä dokumentit.

Jos palautat tuotteen postitse, tulee tuote pakata myyntipakkauksessa alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa. Tuote on pakattava huolellisesti ja tuotteen liikkuminen kuljetuspakkauksessa tulee estää, jotta vältytään rikkoontumisilta kuljetuksen aikana.

Miten toimin, jos tilaamani tuote on vaurioitunut kuljetuksessa?

Joskus tuotteet saattavat vaurioita kuljetuksen aikana, vaikka pyrimme pakkaamaan ne lähettäessä mahdollisimman hyvin. Jos havaitset tuotteen vaurioituneen kuljetuksessa, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 156011.

Palautettujen tuotteiden hyvitys

Hyvitämme 14 vuorokauden sisällä palauttamiesi tuotteiden hinnan. Palautettavien tuotteiden tulee olla oleellisesti vähentymättömiä ja tuotteiden myyntipakkausten tulee olla virheettömiä sisältäen kaikki dokumentit ja osat.

Rahat palautetaan mahdollisimman pian palautettavan tuotteen vastaanottamisen jälkeen, mutta viimeistään 14 päivän sisällä palautuksesta.

Palauttaessasi verkkokaupasta ostetun tuotteen K-Rauta-myymälään, ottaa myymälä palautuksen vastaan. Palautuksen käsittelee ja hyvittää verkkokaupan asiakaspalvelu. Palautettujen tuotteiden hinta hyvitetään käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus maksettiin. Huomioithan, että voit palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen K-Rauta-myymälään, mutta palautettujen tuotteiden hinnan hyvittää aina verkkokaupan asiakaspalvelu.

Jos sinulla on kysyttävää palautukseen tai tilaukseen liittyen, otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun [email protected] tai 0800 156011.

Tilauksen toimituskulu hyvitetään vain, mikäli palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

K-Plussa-asiakkuus

Tiesithän, että K-Plussa-asiakkaana saat etuja ja Plussa-pisteitä ostoksistasi myös K-Raudassa. Hyödynnä alennukset ja kerää Plussa-pisteet syöttämällä K-Plussa-korttisi numero ostoskorissa sille osoitettuun kenttään. Lue lisää K-Plussa-asiakkuudesta täältä.

Tiliasiakkuus yritysasiakkaille

Arvostatko palvelun sujuvuutta? K-Raudan ammattiasiakasmyynti palvelee juuri sinua. Meiltä saat paikkakunnan parhaan palvelun ja laajimman valikoiman. Tarjoamme laadukkaat tuotteet, edulliset hinnat sekä ennakkokeräily- ja kuljetuspalvelun – kaikki helposti ja vaivattomasti samasta paikasta, omalta myyjältäsi. Lue lisää palveluistamme täältä.

Liity tiliasiakkaaksi täyttämällä hakemus >>

Palauta täytetty hakemus siihen K-Rautaan, johon haluat tilin avata. Tiliasiakkuus on voimassa siinä myymälässä, jonne asiakkuus avataan.

Tiliasiakkuus kuluttaja-asiakkaille

Liity K-Raudan tiliasiakkaaksi ja saat käyttöösi asiointia helpottavia palveluita. K-Rauta on mukana rakennusprojektisi alusta loppuun.

Tarjoamme muun muassa:

  • Edulliset kuljetukset
  • Maksuton peräkärryn vuokrauspalvelu
  • Tuotteiden ennakkokeräily
  • Edullinen rahoitustarjous. (Rahoituksen myöntää OP Yrityspankki Oyj)
  • Avaamattomien varastotuotteiden palautusoikeus kahden viikon ajan
  • Käytössäsi on myös K-Raudan henkilökunnan asiantuntemus projektin suunnittelussa sekä luotettavat ja ammattitaitoiset asennus- ja remonttipalvelut.

Liity tiliasiakkaaksi täyttämällä hakemus >>

Palauta täytetty hakemus siihen K-Rautaan, johon haluat tilin avata. Tiliasiakkuus on voimassa siinä myymälässä, jonne asiakkuus avataan.